לאחר לחץ כבד שהופעל מלשכת שר הפנים אריה דרעי, הופסקו עד להודעה חדשה הפגנות יוצאי העדה האתיופית מול ביתו של השר. ממשטרת ישראל נמסר כי המשטרה אוסרת על ההפגנות השבועיות של בני העדה מול בית שר הפנים דרעי ואף זימנה פעילים מרכזיים לחקירה בנושא.
 
בר הררי, יו"ר מטה המאבק למען עליית יהודי אתיופיה לישראל, זומן לחקירה במשטרה ואף נפתח לו תיק. כמו כן נאסר עליו להתקרב במשך 15 יום לביתו של שר הפנים דרעי. במטה המאבק של יוצאי אתיופיה הלינו על כך שמדובר במהלך אנטי דמוקרטי של משטרת ישראל, האוסרת על פעילי מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה להמשיך בהפגנות מול ביתו של השר, וזאת למרות שניתן אישור של המשטרה לכל הפגנה והפגנה שקיימו עד היום.
 
יצוין כי ההפגנות מול ביתו של השר דרעי בשכונת הר נוף שבירושלים גרמו מבוכה רבה לשר הפנים, בעיקר לאחר שבני העדה כינו אותו בהפגנות "פרעה" והצהירו כי הם רואים בו הגורם המרכזי לעיכוב בהגעת העולים לישראל. במסגרת זו הניפו המוחים שלטים שעליהם התנוסס הכיתוב "שלח את עמי" ודחקו בו להמשיך את מורשת מורו הרוחני, אבי תנועת ש"ס מרן עובדיה יוסף, שלטענתם היה מושיעה ההיסטורי של העדה האתיופית והלוחם הגדול למענה מול ראשי ממשלות ישראל לדורותיהם.
 

המפגינים אף הניפו שלטים שעליהם התנוססה תמונתו של הרב יוסף ועליהם נכתב: "דרעי, שכחת את מה שמרן לימד אותך"? נוסף על כך, במספר הזדמנויות עטו המפגינים מסכות לבנות וקראו לעבר בית השר: "עכשיו כשאנחנו לבנים, תעלה אותנו"? על פי גורמים במערכת המדינית, דרעי חשש מפגיעה קשה בתדמיתו, בעיקר בקרב מצביעי הבייס של ש"ס, ועל כן הפעיל לחץ כבד על כל הנוגעים בדבר במטרה להביא להפסקת ההפגנות מול ביתו בשכונת הר נוף בירושלים.
 
ממטה המאבק נמסר: "אנו לא נרתעים מהניסיונות להצר את צעדינו. מי שלא רצה אותנו בשכונת הר נוף, יקבל אותנו בכנסת. בימים אלה אנו נערכים להפגנה גדולה, ופרטים נוספים יימסרו בהמשך".