"רשת" פתחה את העונה הראשונה של "האח הגדול" באפיק 13 בקול תרועה רמה - "מהפכה בבית", היה המסר של הזכיינית, "אנחנו הולכים לעשות את הריאליטי הגדול בישראל לגמרי אחרת". לאח בגרסתו החדשה שובצה עורכת אשה - כמסר פמיניסטי, נאסר בו העישון - כמסר בריאותי, ולא נוצר בו מאבק פוליטי קולני כפי שקרה בהרבה עונות, כמו למשל בריב הגדול של סער שיינפיין ועדנה קנטי שהגיע לכך שאמר כי היא "מרביצה ויורקת על חיילים" - כמסר של שלום.

נראה שעם פרקיה הראשונים של העונה - הניסוי כשל ופלט לקברניטי הערוץ תוצאה פסימית. לאורך השבועות הראשונים דיירי הבית החדש לא הצליחו לעורר עניין של ממש ועם ישראל פיהק לו וזפזפ לערוץ "קשת 12". הריבים לא באמת הצליחו ליצור עניין וסיפורי האהבה הבוסריים גם לא עניינו אף אחד יותר מדי.

המהפכה הפמיניסטית כשלה. צילום מסך
המהפכה הפמיניסטית כשלה. צילום מסך


ככול שעובר הזמן, נראה שבית האח הגדול בביתו החדש - "רשת", הולך והופך דומה לגרסה הקודמת שלו, ואנחנו נמצאים רגע לפני שמרימים טלפון ליורם זק וארז טל. אם בית "האח הגדול" צבר לו תדמית של מיקרוקוסמוס של ישראל - נראה שזה משתקף גם בהנהגה. למרות מהפכת MeToo#, לצערנו נראה הצופים עדיין לא מוכנים למנהיגה שהיא אשה חזקה - ובדיוק כמו גולדה, ימיה של מנהיגה אשה בבית האח הם עדיין קצרים לעומת ההיסטוריה שלו.



המהפכה השנייה שהתקבלה בברכה מאוד גדולה הייתה עניין העישון. במהלך העונות הראשונות של התוכנית "האח הגדול" ספג ביקורת קשה על הצגת העישון המאסיבי בבית "האח הגדול" כאשר ספסלי העישון הפכו למקום הכי לוהט בבית וגם מי שהיה מעשן מעט, החל עם הזמן להפוך למעשן חברתי כבד. חודשיים אחרי ההודעה כי בית האח יהפוך למעין שדה תעופה עם תאי עישון קטנים ומבודדים - והפלא ופלא האח החליט להחזיר עטרה ליושנה - או ליתר דיוק "לעישונה".

דניאל גרינברג. צילום מסך
דניאל גרינברג. צילום מסך


מאז כניסת הדיירים החדשים ביום חמישי, הודיע האח כי הסיגריות - שהיו עד היום מחוץ לתקציב הבית וכל אחד מהדיירים קיבל מהן כמה שרצה, נכנסות מעכשיו לדיוני התקציב. מעתה, כדי שיוכלו כל יושבי הבית לראות בדיוק כמה כל אחד מעשן - על חשבון התקציב, הם יוכלו לעשן בחצר ולהתחשבן כאהבת נפשם. והנה - חוק הברזל השני של "הבית החדש" נמוג לו - ברקע אפשר לשמוע את השאיפות של עינב בובליל שהחליטה בזמנו לוותר על אוכל ולהסתפק בלחם וגבינה כדי לשתוכל לשאוף קצת עשן לריאות. "האח" מעולם לא היה חינוכי יותר. נשאלת השאלה, האם לא היה כדאי להמתין עד תום העונה כדי להחזיר את הסיגריות, במקום להודות מעל מול כמעט 20 אחוזי רייטינג שעשיתם טעות?

ואם כבר רייטינג, נראה שכניסת הדיירים החדשה מעוררת את הבית, והוא מקבל רוח חדשה. ה"ריסט" שעשו ב"רשת" לעונה, כנראה עובד. פרק כניסת הדיירים החדשים הביא לזכיינית 19 אחוזי רייטינג, בעוד הפרק הבא אחריו הצליח להביא אף יותר - 19.9 אחוזים. גם לא לא נאהב את המסרים החדשים, נדמה ש"האח" עלה סוף סוף על הפסים הנכונים והתחיל לדהור.

אינסטגרם האח הגדול, הדיירים החדשים.
אינסטגרם האח הגדול, הדיירים החדשים.


האדג' הפוליטי - שמשלהב יצרים, חזר גם הוא לבית, רועי קורנבלום, שהסתמן כסממן השמאלי בבית, אף שלא הגדיר עצמו ככזה, בחר שלא לממש את ההבטחה בתעודת הזהות ודי שתק לאורך החודשיים הראשונים בפעילות הבית. כעת, הכניס האח את מושיק פסל, פעיל פוליטי מתנועת הליכוד, שהיה ניכר עליו שהוא מאוד נהנה להעמיד להדחה את רועי בפומבי ולהתחיל לממש את האג'נדה שלו מהדקות הראשונות בבית.

פסל. צלם : מיכה לובטון
פסל. צלם : מיכה לובטון


כדי לסמן סופית ש"האח הגדול" התחיל עונה חדשה ממש במהלך העונה הנוכחית, הוא גם העלים את תמונותיהם של הדיירים שהודחו מהבית מהקיר - כאילו אמר, "התחלנו מחדש". ואחרי כל אלה, מה יכול לסמן את חזרתו של "האח" לסורו, אם לא האשה והריסים - אביבית בר זוהר, שנכנסת לבית בפעם השלישית ובקרוב תוכל לדרוש זכויות אל השטחים בנווה אילן.