זהבה בן היא אחת הזמרות היותר מעניינות שפועלות בשוק המוזיקה הישראלית. בקרוב היא תחגוג 30 שנות קריירה בימתית עם מופע גדול ומיוחד שיציין את דרכה. קריירה שידעה עליות מטאוריות לצד תקופות לא פשוטות.  כשאני רואה מהצד את הדרך המיוחדת שלה אני לא יכול להתעלם מכך שמדובר בציפור שיר מיוחדת שמפלסת את דרכה בעולם ציני ומצליחה לשרוד ואף להישאר רלוונטית ואהובה.



כעת היא מוציאה סינגל חדש "לבד לבד" המיוחד. "כששמעתי את השיר היה לי ברור שאני הולכת להקליט אותו, משהו בקצב שלו ובמילים הזכיר לי תקופות יפות במוזיקה, תקופות אחרות, תמימות, אותנטיות שקשה למצוא היום", היא אומרת.





קולה המיוחד שלם ואין בו סדקים. היא מבצעת באופן מושלם את שיריה ולעיתים מסוגלת לעורר רגשות חזקים. היו לא מעט הרמות גבה בנוגע לבחירותיה המקצועיות, אך כנגד כל הסיכויים הצליחה לחדור כל פעם מחדש ללב המיינסטרים הישראלי בצניעות מעין כמותה שאופיינית לפרח הנדיר בנופינו. כיום כולם רוצים לעבוד אתה וקוראים לה לבצע שירים כמו עידן רייכל שבחר בה לביצוע הלהיט "אהבה כזאת".



במשך שנים רבות שאלתי את עצמי מתי זהבה בן תקליט עוד שיר שראוי למבצעת כמוה בדומה ל"אהבה אסורה". התשובה הגיעה השנה עם רצף אדיר של שירים טובים אותם הרדיו השמיע ונראה שהיא תופסת את הרוח בכיוון הנכון והמדויק לה. 




הסינגל שיצא הוא פרי שיתוף פעולה עם דיקלה. על העיבוד וההפקה המוזיקלית חתומים דיקלה ועידו אוחיון. "העבודה עם דקלה כיפית. היא יוצרת גאונה ויודעת להתאים את השיר לאמן", היא מספרת. "החיבור בינינו היה מידי. זאת לא פעם ראשונה שאנחנו משתפות פעולה ואני מקווה שיהיה לזה המשך".

חוגגת 30 שנה על הבמה

לפני כמה שנים יצאו מרגול וזהבה במופע משותף שממנו יצאו גם כמה סינגלים מוצלחים. זכיתי להיות במופע הזה שהיה מרגש, מצחיק וכלל ביצועים ווקאליים ללהיטים של השתיים.

המופע נקטע בלי הודעה מוקדמת ואלבום המופע לא יצא לאור. לאחר מכן המשיכה זהבה את דרכה ובשנה האחרונה הגיעה לשיא חדש כשהלכו והתעצמו שיתופי פעולה מפתיעים נוספים שלה עם אמנים רבים. 



יש לך עכשיו הרבה להיטים מצליחים חדשים האם הם יצאו על דיסק?
"השנה היה לי המון שיתופי פעולה -הראל סקעת, שי גבסו, אברהם טל, עידן רייכל, אביב גפן. כל הפרויקטים האלה קטעו לי את רצף העבודה על החומרים שלי. אני עובדת כרגע על שני אלבומים במקביל - אלבום מקורי ואלבום עם עיבודים חדשים לכל הלהיטים שלי. אנחנו בוחרים את השירים בקפידה רבה. כמו כן, אני יוצאת במופע גדול לציון 30 שנות קריירה מטיפת מזל ועד היום".

הכתבה המלאה ברשת "מעריב המקומון"