כחלק מהגברת הקשרים הבטחוניים והדיפלומטיים בין ירושלים לעמאן, העבירה לאחרונה ישראל טנק "מרכבה" לירדן. הטנק, אחד מהכלים הצבאיים המתוחכמים ביותר שיוצרו בישראל, חצה את הגבול בשבועות האחרונים ויוצג בתערוכה במוזיאון הטנקים המלכותי בממלכה הירדנית, שהוקם על ידי המלך עבדאללה בשנת 2007 על מנת לשמר כלים משוריינים ששימשו את צבאו וכן להציג טנקים חשובים אחרים מרחבי העולם, שביניהם גם טנק ה"מרכבה" הישראלי.
ההחלטה להעביר את הטנק לירדן אושרה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן, בשל הרגישות של ההעברה של כלי צבאי בסדר גודל כזה למדינה לערבית - גם כזו איתה נחתם הסכם שלום.
המטרה העיקרית של התערוכה היא לתעד את ההיסטוריה של הממלכה ולהאיר את התפקיד של הצבא הירדני בשימור ובבניית ירדן המודרנית. המוזיאון, שגודלו כ-20,000 מטר מרובע, כולל 13 אולמות שבהם כלי הרכב מוצגים בסדר כרונולוגי. אפקטים קוליים ודמויות של חיילים נכללים בתערוכות מסוימות להשפעה דרמטית.

באמצע יוני, ביקר רה"מ נתניהו בעמאן לפגישה עם המלך עבדאללה. הפגישה, כמו גם ההעברה האחרונה של הטנק, באה לאחר המתיחות הרבה שחלה בשנה האחרונה ששתי המדינות לאחר תקרית הירי במתחם שגרירות ישראל בעמאן בחודש יולי אשתקד. לאחר היעדרות של תשעה חודשים, שיגרה ישראל שגריר חדש לעמאן באפריל.

במהלך התקרית שהביאה למשבר, מקומי בן 17 דקר במברג את זיו מויאל, קצין ביטחון ישראלי. המאבטח נפצע באורח קל והשיב בירי שכתוצאה ממנו נהרגו הדוקר ובעל הדירה.