בימינו, גם אם לא נגיע לעבודה אפילו יום אחד מיד ישימו לב לכך ונצטרך לספק הסבר הגיוני להיעדרותנו. אבל כנראה שזה תלוי אצל מי עובדים, ואם תעבדו במקום הנכון אף אחד לא ישים לב גם אם לא תגיעו במשך כמה שנים. זה נשמע הזוי, אבל זה בדיוק מה שקרה לאחרונה בספרד, כשעובד מדינה הבריז במשך 10 שנים מהעבודה והמשיך לקבל משכורת שנתית שמנה. לפי הדיווחים, נראה שהמעסיקים לא הבחינו בכך בשל התנהלות כושלת.



על הנייר, קרלוס רסיו, "עבד" כמנהל ארכיון בממשלה המחוזית של ולנסיה. הוא הגיע כל בוקר למשרדו בשבע וחצי, החתים אצבע ויצא משם להמשיך בעיסוקיו. כשסיים את כל מה שהיה לו לעשות, חזר למשרד והחתים אצבע ליציאה בארבע וחצי אחר הצהריים. הוא הצליח להתנהל כך במשך עשר שנים וקיבל כל שנה משכורת נדיבה של 50,000 יורו.

בפועל, בין החתמת אצבע לכניסה לבין החתמת אצבע ליציאה, רסיו ניהל בית זונות לגברים בלבד מביתו הפרטי, וכן ביסס מעמד כאמן קומיקס אירוטי. הוא הצליח לנהל את ההונאה הזו במשך זמן רב, עד שיום אחד הקולגות שלו שמו לב שהוא לא ממש עובד והוא פוטר בשנה שעברה. תחילה, כשרק החלו לצאת אישומים נגדו הוא ניסה לטעון שהוא כן עבד, רק שעשה זאת מהבית והוסיף: "עבדתי כמו כלב כדי שאחרים יוכלו לקצור את פירות עבודתי". בחקירה שנפתחה נגדו מיד התברר שמדובר בשטויות במיץ.

החתים אצבע ויצא  לנהל בית בושת. קרלוס רסיו
החתים אצבע ויצא לנהל בית בושת. קרלוס רסיו


אך בתפנית הזויה לחלוטין, בית המשפט קבע שלפי החוק היעדרות של עשור מהעבודה אינה מהווה פשע. יחד עם זאת, השופטים כן האשימו את רסיו בכך ש"באופן מכוון לא הגיע לעבודה ולא ביצע את המטלות שלו למשך פרק זמן ממושך". הם ביקרו את הממשל המקומי של ולנסיה על הגישה הפאסיבית שלו, וטענו שרסיו לא היה מצליח להתנהל כפי שהתנהל אם היו מפקחים עליו כראוי.

רבים הגדירו את כל הפרשה הזו כמביכה במיוחד, בעיקר בשל העונש הקל שקיבל רסיו, אם אפשר לראות זאת כעונש. נכון לעכשיו, לא ביקשו ממנו להחזיר את המשכורת שקיבל כל השנים הללו, ורק נאסר עליו לעבוד במגזר הציבורי במשך 9 שנים. רסיו לא זכה לגינוי ולא נשלל מכל תאריו ומעמדו, ובעוד עשור יוכל להמשיך בדיוק במקום ממנו המשיך.