כוחות הצבא הסורי הגבירו היום (ראשון) את ההפגזה על המחוז הדרומי של קונייטרה, הנמצא בגבול ישראל-סוריה, ואף כבשו חלק מהאזור. לדברי רמי עבדל רחמן, ראש המכון הסורי לזכויות אדם, "ההפגזה החלה משעה 03:00 לפנות בוקר לערך, ונמשכה כשש שעות. ההערכה היא שכ-800 טילים ופצצות נורו לעבר מספר אזורים במחוז, ועל פי עדויות מתקיימת לחימה עזה בין כוחות המשטר לבין המורדים".
גורמים בצבא המורדים מעריכים כי המטוסים שהפציצו את העיר היו מטוסים רוסיים, והוסיפו כי זו התקיפה האווירית הראשונה באזור מזה כשנה. התקיפות בוצעו בעיר מאשרה, הסמוכה לגבול עם ישראל באזור רמת הגולן. 
ראש המכון הסורי לזכויות אדם הוסיף כי כוחות המורדים וקרוביהם החלו היום לפנות את דרעא, כאשר מאות לוחמים ובני משפחותיהם עלו על כ-15 אוטובוסים ויצאו לדרך. זאת, כחלק מהסכם שביתת הנשק שהובילה ממשלת רוסיה, והגיעה אחרי יותר משבועיים של הפצצה כבדה על העיר ועל המחוז כולו. 


כזכור, ישראל תקפה  באזור ביום רביעי האחרון, בעקבות חצייה של כלי טיס בלתי מאויש את הגבול. בישראל מוכנים לאפשרות שתהיה זליגה מהלחימה לעבר גבולותיה, ודובר צה"ל מסר כי "צה"ל רואה במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו ומזהיר אותו מלפעול כנגד כוחותינו. הצבא נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול כל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל".