מאז "המופע של עלי ג'י" ב־2004, סשה ברון כהן ("בוראט") לא נצפה בטלוויזיה. כעת הוא חוזר ב"מי זו אמריקה?" - סדרה שערורייתית בת שבעה פרקים של רשת "שואוטיים", הצפויה להוציא משלוותם כמה אישים מכובדים בארצות הברית, עם זיקה ישירה אלינו: בין שש הדמויות שמגלם הפרובוקטור, בולטת דמותו של ערן מורד, ישראלי יוצא צה"ל וחובב נשק שילווה את העונה כולה, שלא בטוח שיוציא אותנו טוב מול שאר העולם. מצולק בגבה וחולצת סוף מסלול, ינסה מורד להעביר בשמו ובשם ארצנו הצעת חוק שתאפשר לילדים בגן לשאת נשק כדי להגן על עצמם. היוזמה המפלצתית נקראת: "קינדר גארדיאן". כצפוי, הוא מצליח לגרור תומכים רבים מהקונגרס האמריקאי לרעיון, ולגרום להם לומר דברים שלעולם לא היו מעזים לומר בטלוויזיה.



זאת הפשטות הגאונית של סדרה שבה, במסווה של ראיון ידידותי ורגעי "אוף דה רקורד" מובהקים, חושפת מהן דעותיהם האמיתיות של המרואיינים. כל פרק נמשך חצי שעה, ומורכב מארבעה קטעים ומארבע דמויות שונות, בלתי אחידים ברמתם. כלומר, חלקם יקרעו אתכם מצחוק, בעוד שהשאר יותירו אתכם פעורי פה. בין הדמויות שמגלם כהן: רפובליקאי שמצליח לסחוט אמפטיה מזוג מצביעי טראמפ על בגידת אשתו עם לווייתן, ופושע לשעבר שיצא מהכלא שמצליח לקבל מבעלת גלריה שיער ערווה בלייב.





ברון כהן עצמו ירד למחתרת מחשש לחייו, ולא יצא ממרוקו עד תום שידור הסדרה. האם תפקידו בסדרה הזו יטרפד את הסרט או את הסדרה בכיכובו שיביים גידי רף, שבו הוא אמור לגלם את דמותו של המרגל אלי כהן? עדיין לא ברור. מה שבטוח הוא שהגיע הזמן שמישהו ישים סוף לפוליטקלי קורקט האמריקאי הזחוח - וסשה ברון כהן עושה זאת באומץ נדיר כמעט.



“מי זו אמריקה?", ימי שני (החל מהיום), 07:00 ו־22:00, yes EDGE