נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אומנם שב ומכחיש בתוקף כי ארצו מתערבת בפוליטיקה האמריקאית, אולם זמן קצר לאחר גמר הפסגה בינו לבין הנשיא דונלד טראמפ, הכריזו רשויות אכיפת החוק האמריקאיות כי אזרחית רוסיה נאשמת בריגול ובניסיון ליצור קשרים שיסייעו לה להשפיע על פוליטיקאים וכתב אישום הוגש אתמול נגדה על ידי רשויות החוק. היא צפויה להופיע היום (רביעי) בפני בית המשפט הפדרלי בוושינגטון.
 
משרד המשפטים מסר כי מריה בוטינה (29) נעצרה ביום ראשון, והוגש נגדה אתמול כתב אישום על "קשירת קשר לפעול כסוכנת של רוסיה בארה"ב, בלי לעדכן תחילה את התובע הכללי". עוד נטען כי בין ראשית 2015 לפברואר 2017 היא פעלה בארה"ב במטרה לקדם את האינטרסים של רוסיה באמצעות "ערוצי תקשורת נסתרים" .
 
מכתב האישום עולה כי בוטינה, שעמדה בראש ארגון רוסי התומך בנשיאת נשק, ניסתה "לפתח קשרים עם אישים אמריקאים ולחדור לארגונים בעלי השפעה על הפוליטיקה האמריקאית". על אף שלא נאמר במפורש באילו ארגונים מדובר, גורמים מקורבים לחקירה ציינו כי מדובר בעיקר בארגון הרובאים הלאומי (NRA), לובי הנשק החזק שמממן פוליטיקאים רפובליקנים רבים.
 

ביולי 2015, זמן קצר לאחר שטראמפ הכריז על התמודדותו בפריימריז הרפובליקניים, הגיעה בוטינה לאירוע שקיים בלאס וגאס ושאלה אותו אם, כנשיא, יסיר את הסנקציות מעל רוסיה. תשובתו של טראמפ הייתה: "אני מאמין שאוכל להסתדר עם פוטין, אני לא חושב שאנחנו זקוקים לסנקציות".
 
מכתב התביעה עולה כי בוטינה פעלה על פי הנחיותיו של גורם רוסי בכיר. לפי דיווחים בתקשורת מדובר באלכסנדר טורשין, שהיה סגן נגיד הבנק המרכזי של רוסיה והיו"ר בפועל של המועצה הפדרלית הרוסית ונחשב מקורב ל־NRA. ב־2016, הוא נפגש עם דונלד טראמפ הבן באירוע שקיים לובי הנשק ובאפריל האחרון הוא הוכנס לרשימת הסנקציות.