ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הערב (רביעי) בסרטון שהעלה לפייסבוק כי הוא "תומך בפונדקאות גם לאימהות וגם לאבות". בסרטון אמר נתניהו: ״בניגוד למה שדווח אני עקבי לגמרי בנושא הפונדקאות. אני תומך בפונדקאות גם לאימהות וגם לאבות. היום הצבענו בעד החוק לאימהות. אמרתי מראש לח״כ אוחנה שאני לא אתמוך בהסתייגות שלו, שהוא כבר הגיש בחוק הזה, מפני שזה יפיל את החוק ואז לאימהות לא תהיה פונדקאות".

"ולעומת זה אמרתי לו שהוא יגיש חוק מתוקן לאבות אני אתמוך בו ואז יהיה גם לאבות ולגם לאימהות - זה הדבר הנכון לעשות וכך נפעל״, אמר ראש הממשלה. מליאת הכנסת אישרה היום את חוק הפונדקאות בתום דיון סוער, זאת בעקבות מניעת האפשרות מגברים יחידנים לבצע את ההליך. נתניהו הצביע נגד הסעיף המאפשר פונדקאות לגברים חד מיניים, וזאת למרות שהביע במהלך ישיבת סיעת הליכוד השבוע תמיכה בהכללת הגברים היחידנים בחוק.
 
לפני ההצבעה פרסם הליכוד הודעה בה הובהר כי "ראש הממשלה נתניהו יצביע היום בעד הצעת חוק הפונדקאות לאמהות יחידניות שכן מדובר בהצעת חוק שקיבלה את תמיכת הקואליציה ושעושה צעד חשוב קדימה לתמיכה באמהות יחידניות. בהמשך, כפי שראש הממשלה אמר בישיבת סיעת הליכוד השבוע, הוא יתמוך בהצעת החוק שיגיש ח״כ אמיר אוחנה, שתאשר פונדקאות גם לאבות יחידנים".
יו"ר 'יש עתיד' תקף את נתניהו ואמר כי ״לפני יומיים הבטיח נתניהו בישיבת סיעת הליכוד שיתמוך בתיקון לחוק שיאפשר גם ללהט״בים להיות הורים. באותו יום הוא העלה סרטון שבו הוא חזר - גם בקולו, גם בכתב - על ההבטחה לתמוך בתיקון. כרגע ישבנו במליאה והחוק עלה. נתניהו הצביע נגד. מעולם לא התבטאתי כך על ראש ממשלה בישראל, אבל אין ברירה: שקרן״.
 
ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, צייץ כי נתניהו "חסר עמוד שדרה. אומר שהוא בעד פונדקאות לאבות גאים, ואז מצביע נגד? שוב נכנע לסמוטריצ'ים שמחזיקים אותו במקומות רגישים, או פשוט משקר במצח נחושה? פחדן".