שוחד, בריחה נועזת וחיפושים נרחבים: רשויות החוק בפנמה מחפשות את שי דהן, אזרח ישראלי שנמלט בחודש שעבר מבית כלא שבו הוחזק בשל הונאה, אחרי שהוסגר מספרד. זמן קצר לאחר הבריחה נעצרו מנהל הכלא, סגנו ושלושה אנשי משטרה בכירים בחשד כי קיבלו שוחד כדי לסייע לבריחה. התקשורת בפנמה דיווחה כי דהן עסק בנדל"ן ובהפצה של תכשיטים יקרים. שמו נקשר לתלונה של זוכה לשעבר בתחרות יופי שהאשימה אותו בהפצת תמונות אינטימיות שלה.



הוא הוסגר במרץ האחרון מספרד בשל מה שהוגדר "הונאה של יותר מחצי מיליון דולר", והוחזק בבית הכלא לה ג'ואיטה שליד העיירה פקורה במרכז המדינה. לפי הדיווחים, ב־14 ביוני הוא הצליח לברוח מבית הכלא, שבו מוחזקים יותר מ־16 אלף אסירים, והמשטרה הזהירה כי הוא אסיר מסוכן. בין השאר, נבדק אם הוא כבר הצליח להימלט מהמדינה השוכנת במרכז אמריקה.
 
הפרשה קיבלה תפנית השבוע כאשר שישה בני אדם, בהם מפקד הכלא, סגנו ושלושה קציני משטרה בכירים, נעצרו בחשד שסייעו לבריחתו של דהן תמורת שוחד של חצי מיליון דולר, כאשר חלקם עומדים בפני אישומים של מרמה וזיוף שעלולים לשלוח אותם למאסר של 21 שנה. החשודים הובאו ביום שלישי בפני שופט, ששחרר אותם בערבות לאחר שדחה את בקשת התביעה להכניס אותם למעצר מניעתי. כמו כן, נאסר על השישה לעזוב את פנמה. ממשרד החוץ בישראל נמסר שהשגרירות בפנמה שמעה על המקרה מהעיתונות, וכי ידוע שהאסיר הוא גם אזרח פנמה.