במשך כמעט 48 שעות ניקו הפושעים המבריקים 451 כספות ממרתפי הסניף המרכזי של בנק דיסקונט ביוני 2002. התכשיטים נותרו על הרצפה, 25 מיליון דולר במזומן נעלמו, ו-16 שנה אחרי עדיין לאיש במשטרה אין מושג לאן. הכתב הפלילי בוקי נאה שוחח הבוקר (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, על השוד המסתורי בהיסטוריה הישראלית.



"בשעה 8:20 נכנסו לחדר הכספות שני העובדים הראשונים והיו בהלם: על הרצפה היו אלפי תכשיטים ושטרות פתאום רואים קיר כספות שלם פרוץ לגמרי, ארבע כספות גדולות על הרצפה ולידם בלוק של 60 על 80 בעומק של 60", סיפר נאה. "זה חדר החשמל של הבנק. זה היה הלם. היה מבזק ראשון ברדיו במבזק של שעה 9, התחילו להגיע מלא בעלי כספות לבנק. קרה דבר מדהים". 

משעל שאל איך המשטרה לא הצליחה לפענח את השוד. נאה השיב: "תשמע, בבנק יש מערכת מזגני אוויר בגג. כנראה שכבר חודש לפני נכנסו אנשים ונטרלו את מערכת המצלמות. היה להם את המפתח של חדר החשמל, הם החליפו מנעולים כל סוף שבוע ומאחוריו קדחו ריבוע מלבן של 60 על 80 בעזרת מקדח קרוס, כל סוף שבוע הם קדחו עוד ועוד ואחרי זה שמו טיח ושאבו את האבק. בסופ"ש, לפני שהאזעקה התחילה לעבוד, ירדו למטה ארבעה שומרים שיושבים קומה למעלה בבנק ולא הצליחו לפתוח את חדר החשמל". 


"הם מתקשרים למנהל הבניין, הוא אומר להם: 'לא יכול להיות, לא החלפתי את המנעול. תנטרלו את האזעקה, אני אסדר את זה בראשון'. בראשון בבוקר הוא בא, מחליף את המנעול וכותב בדוח שהשומרים לא בסדר", אמר העיתונאי. "בסופ"ש הרביעי של ה-19 הם גומרים את הקידוח. הם מכניסים אבן של 60 על 80 בעומק של 60 ס"מ".
"בחדרי כספות אין אזעקות, הם נכנסים, הם קודחים לחדר כספות. הם קודחים מתוך 5,000 כספות הם קודחים בשורות - 451 כספות. הם זורקים את הכל על הרצפה הם לוקחים רק שטרות של 100, הם לא רוצים לקחת חמישים. הם לוקחים רק תכשיטים שנראים הכי שווים בעולם", סיפר נאה. "הם עם שואב אבק שואבים כל דבר, לוקחים בקבוקי קוקה קולה שופכים על איפה שהם נגעו בלי כפפות. הכי מקצוענים בעולם".
"הם לוקחים חפצים, שני אקדחים משאירים על הרצפה, 15 אקדחים הם לוקחים, צוואות כתובות לוקחים, הסכמים שניים-שניים-שניים לוקחים, שתי צנצנות עם שערות של אנשים שמתו. המשטרה עבדה שנתיים הבנק ביצע 275 אחוז פיצוי לכל אחד שהיה לו בפנים כסף", הוסיף הכתב הוותיק. "במהלך שנתיים שלוש עצרו כל מיני אנשים שפתאום קנו בתים, פתאום נהיו לארג'ים, היו אפילו חשודים מכל מיני סכסוכי גירושין, הגיעה אישה למשטרה ואמרה 'הבעל שלי זה השודד'. היה מישהו שחייג אליי ואמר שהוא רוצה להחזיר, שהשודדים בגדו בו. לא פוענח עד היום".