חייל צה"ל נהרג אמש מאש צלפים בעזה, במהלך אירוע שהוגדר על ידי גורמים צבאיים כ"חמור ביותר מאז מבצע צוק איתן". לאחר תקיפה נרחבת של צה"ל, שכללה השמדה של שלוש מפקדות גדודיות של חמאס בזיתון, חאן יונס ואל-בורייג׳, הסכים חמאס להפסקת אש. 

טרם ההודעה של חמאס, הודיעו בצבא כי "צה״ל פעל בעוצמה רבה כנגד מטרות טרור של ארגון הטרור חמאס. לאחר תקיפת שמונה מטרות על-ידי כלי טיס וטנקים, נתקפו כ-60 יעדי טרור על-ידי מטוסי קרב. במוקד התקיפה הושמדו כליל שלוש מפקדות גדודיות של ארגון הטרור חמאס – מפקדת גדוד זיתון בצפון הרצועה, מפקדת גדוד חאן יונס בדרום הרצועה ומפקדת גדוד אל-בורייג׳ במרכזה. במפקדות הושמדו כ-60 מבנים ותשתיות ונשללו יכולות פיקוד, שליטה וטרור משמעותיות".
 
"תקיפות צה"ל הביאו לפגיעה קשה במערכי הפיקוד והשליטה, אמצעי לחימה, תשתיות צבאיות, הגנה האווירית, מערכי אימונים, מערכי הלוגיסטיקה ובתשתיות צבאיות שונות של ארגון הטרור חמאס בגדודים שנתקפו. בין המטרות הותקפו מפעלים ומחרטות לייצור אמצעי לחימה, פיר כניסה לרשת מנהרות טרור, מפעל המשמש לייצור רכיבים לתשתיות תת-קרקע, מחסן כלי טיס בלתי מאוישים, חמ"לים צבאיים, מתחמי אימונים, עמדות תצפית ועוד".
 
עוד צוין בהודעת הצבא כי "תקיפה זו מביאה לידי ביטוי את היכולות האוויריות, המודיעיניות והמבצעיות של צה"ל. הצעדים ילכו ויתרחבו ככל שיידרש. ארגון הטרור חמאס מוסיף להוביל טרור נגד אזרחי ישראל ותשתיות הביטחון המגנות עליהם, מפר את הריבונות הישראלית ומסכן את אזרחי ישראל וכוחות הביטחון. פעולות הטרור של חמאס, שמבוצעות בכסות האזרחים, מדרדרות את מצבם של תושבי עזה ומביאות לפגיעה גם במאמצים ההומניטריים שמאפשרת ישראל. בצה"ל רואים בחומרה רבה את פעילות הטרור של ארגון הטרור חמאס. חמאס הוא שאחראי לכל המתבצע מעזה והוא שאחראי להשלכות פעולות הטרור והתגובה עליהן. צה"ל ערוך למגוון תרחישים אליהם התכונן בשנים האחרונות ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל". בתוך כך, הלילה דובר חמאס אישר את הדיווחים ופרסם כי הושגו הבנות בין ישראל לפלגים.











שורת התקיפות בוצעו, בין היתר בעקבות האירוע שבו מצא את מותו לוחם צה"ל, כאמור, מאש צלפים בגבול הרצועה בשעות הצהריים. לפני כן, נמסר בהודעה אחרת כי "צה"ל רואה את האירוע בחומרה רבה מאוד, ארגון הטרור חמאס ישא באחריות על האירוע וכן על רצף פעולות הטרור שמבצע בחודשים האחרונים. ארגון הטרור חמאס בחר לדרדר את המצב הבטחוני וישא בהשלכות של מעשיו. צה״ל נמצא במוכנות גבוהה מאוד וימשיך לפעול ככל שיידרש לאבטחת שלומם של אזרחי מדינת ישראל".

במהלך הלחימה נשמעו אזעקות צבע אדום נשמעה בעוטף עזה ומערכת כיפת ברזל יירטה שתיים מתוך שלוש הרקטות ששוגרו. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, שוחח הערב בטלפון עם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב. שר הביטחון ליברמן אמר לשליח האו"ם כי חמאס מדרדר את המצב באופן מכוון. "נגיב בצורה קשה וכל האחריות מעתה ואילך היא על הנהגת חמאס. אם חמאס ימשיך עם שיגור הרקטות, התוצאה תהיה הרבה יותר קשה ממה שהם חושבים. האחריות על כל ההרס וחיי אדם תהיה על חמאס".
גורמים צבאיים: "אירוע חמור, חמאס אחראי על כל מה שמתרחש"
 
מוקדם יותר, גורמים צבאיים התייחסו בתדרוך לכתבים על האירועים האחרונים בדרום הרצועה והסביר כי "האירועים על הגדר הם אירועים עם אותם מאפיינים ובין היתר בוצעו אירועי ירי צלפים על כוחותינו". הוא ציין כי כעת, הדיווחים הפלסטיניים הרשמיים מדברים על שלושה הרוגים, אך על פי ההערכות של הצבא המספר גבוה יותר. הוא הסביר: "מדובר באירוע חמור מאוד, חמאס אחראים על כל מה שמתרחש. בנוסף, הנחינו את ישובי עוטף עזה להימנע מהתקהלות, בעיקר בבתי כנסת, ושהייה ליד מקומות ממוגנים.

כמו כן, רמז כי יהיו תקיפות נוספות. "אחרי שהם יראו מה קורה להם - הם יבינו הכל", הסבירו הבכירים, "הפרות הסדר נמצאות בשלבי פיזור ובאזור מעבר קרני ישנה התקהלות קטנה". הם סיכמו: "מדובר באירוע החמור ביותר מאז מבצע צוק איתן".