בשעות הבוקר המוקדמות, התיר צה"ל לפרסם את העובדה כי 800 אנשי "הקסדות הלבנות" הועברו, במבצע צבאי חשאי, מהגבול הסורי, דרך ישראל, אל ירדן, שם נקלטו על ידי כוחות הביטחון המקומיים. מדובר במבצע נדיר, בעיקר לאור המתיחות בגבול.  לפי דיווח של כתבי העיתון בישראל, צה"ל סייע לפנות את 800 הסורים מהגולן הסורי לירדן, ומשם הם יועברו לבריטניה, קנדה וגרמניה. הפינוי החל במוצאי שבת כאשר כוח האו"ם סייע לאנשי "הקסדות הלבנות" לחצות בבטחה מדרום מערב סוריה לשטח רמת הגולן. לפי "בילד", הפינוי הוא תוצאה של משא ומתן בין ארצות הברית, רוסיה והמשטר הסורי.


לאחר המבצע, אישר צה"ל את הפרטים והוסיף: "בהמשך לבקשת ארה"ב ומדינות אירופאיות נוספות, ובהתאם להנחיית הדרג המדיני השלים צה"ל בשעות האחרונות מאמץ הומניטרי לחילוץ פעילים בארגון סורי אזרחי ובני משפחותיהם משטח הלחימה בדרום סוריה, לאחר שנשקפה סכנה מיידית לחייהם. העברתם של הנמלטים דרך ישראל בוצעה כמחווה הומניטרית יוצאת דופן, והם הועברו מישראל למדינה שכנה. ישראל לא מתערבת בלחימה הפנימית בסוריה, וממשיכה לראות במשטר הסורי כאחראי לכל הנעשה בשטח סוריה".
שרי חוץ ברחבי העולם, פרגנו לישראל  ושיבחו את המבצע. שר החוץ הבריטי, ג'רמי האנט, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מודה לישראל וירדן על המבצע המורכב, אלה חדשות נפלאות, הם אמיצים ביותר, זאת קרן אור אחת". גם שר החוץ של גרמניה פרגן והוסיף: "כעת יש להגן עליהם ולהציע להם מקלט מדיני". שרת החוץ של קנדה הוסיפה: "שמחה לראשות שמשתפים פעולה ומנסים לשמור על אנשי הקסדות הלבנות".


הפצצות נופלות, "הקסדות הלבנות" נכנסות פנימה
 
"כאשר הפצצות נופלות מהשמיים, אנשי ההגנה האזרחית הסורית ממהרים פנימה. במקום שבו השירותים הציבוריים כבר לא מתפקדים, המתנדבים הבלתי חמושים האלה מסכנים את חייהם על מנת לסייע לכל מי שבמצוקה" – כך נכתב באתר הרשמי של "הקסדות הלבנות", ארגון הסיוע הסורי שפעל בחמש השנים האחרונות על מנת להציל את חייהם של אלפי בני אדם מול ההפצצות האוויריות הכבדות של חילות האוויר של סוריה ורוסיה. 
הארגון הוקם בתחילת 2013 ביוזמתו של ג'יימס לה מסורייה, קצין בריטי לשעבר ויועץ לחברות פרטיות, שהכשיר בסיוע טורקי קבוצה של 20 מתנדבים סורים מצפון חלב. בהדרגה, הארגון התרחב ליותר מ-3,000 מתנדבים ומתנדבות שפועלים ביותר ממאה אתרים ברחבי המדינה, ממהרים למוקדי ההפצצות עם מכשירי קשר וציוד הצלה מינימלי במטרה לסייע ללכודים ולנפגעים. צילומים וסרטונים שפורסמו בשנים האחרונות הראו את הפעילים במבצעי חילוץ מורכבים, שלעתים הסתיימו בהצלחה. 
בשנתיים האחרונות, היה הארגון אחד המועמדים המובילים לפרס נובל לשלום, אולם לא הצליח לזכות בפרס. למרות זאת, חברי "הקסדות הלבנות" זכו לתהודה בינלאומית, בין השאר בזכות סרט של נטפליקס שתיעד את פעילותם תחת אש, והארגון קיבל תרומות מממשלות גרמניה, דנמרק והולנד ומארגוני סיוע ממשלתיים מבריטניה ומארה"ב. "אנשי 'הקסדות הלבנות' מתעוררים בכל יום כדי להציל חיים שאחרים מנסים כל כך לקחת", נאמר בעצומה מקוונת שעליה חתמו כרבע מיליון בני אדם למען הענקת פרס נובל לארגון. 
מי שיצאו נגד הארגון היו סוריה ורוסיה, כאשר שופרות התעמולה של שתי המדינות סימנו את פעילי ארגון הסיוע כסייענים של דאע"ש ואל-קאעידה וסוכנים של מדינות המערב. יותר מ-150 מפעילי "הקסדות הלבנות" נהרגו בהפצצות אוויריות של כלי טיס סוריים ורוסיים, שחלקם כוונו נגד מתקנים שמזוהים עם ארגון הסיוע. 
המקרה הבולט ביותר התרחש באוגוסט אשתקד, כאשר שבעה פעילים נהרגו בהפצצה רוסית מכוונת נגד הארגון באידליב, כאשר בין הקורבנות היה אבו קיפאח, ששנה קודמת לכן תועד כשהוא מציל תינוקת בת חודש מהריסות מבנה. "העולם מכיר אותנו בתור גיבורים, אבל העבודה הזו שוברת אותך", אמר אבו קיפאח אחרי החילוץ הדרמטי.