מטוסי חיל האוויר תקפו מרכז מחקר בעיר מסיאף שבמחוז חמה במערב סוריה, כך מדווחים הערב (ראשון) כלי תקשורת בסוריה ובלבנון. על פי הדיווחים, המטרה הייתה מפעל מחקר ומפעל לייצור נשק הגנתי הנמצא בכפר אל-זאוי, ובמהלכה שוגרו חמישה טילים טילים, ועל פי דיווחים ראשוניים ישנם הרוגים כתוצאה מהתקיפה. על פי כלי התקשורת בלבנון, המטוסים חגו במרחב האווירי של המדינה, באזור בקעת הלבנון.  מדובר במרכז לפיתוח אמצעי לחימה, בין היתר פיתוח טילים, ובעבר נשק כימי.

ערוץ אל-מיאדין, המקורב לחיזבאללה,ציטט מקורות סורים שהתייחסו לתקיפה, ואמרו כי "מטוסים ישראלים נחשפו על ידי המכ״מ, שיגרו ארבעה טילים, שלושה מהם יורטו על ידי מערך ההגנה האווירי והרביעי נפל ליד המפעל במסיאף שבפרברי חמה". מקורות רפואיים בסוריה הוסיפו ששני בני אדם נפגעו בתקיפה הישראלית ופונו באמבולנסים לבית החולים הלאומי מסיאף כשמצבם מוגדר כטוב".



זוהי לא התקיפה הראשונה בעיר הסורית שמיוחסת לישראל. לפני כשנה, בתחילת חודש ספטמבר דיווחו בסוריה כי מרכז המחקר המדעי הותקף על ידי חיל האוויר, וכתוצאה מהתקיפה נהרגו שני חיילים. פעילים סורים אז דיווחו ברשתות החברתיות, כי ״מטוסים ישראלי חדרו מאזור הבקעה בלבנון ותקפו את המרכז״. 



לפני שבוע: תקיפה נוספת בסוריה, תשעה איראנים נהרגו

רק לפני כשבוע דווח על תקיפה נוספת בסוריה, כשהאצבע המאשימה הופנתה לישראל. על פי הדיווחים בסוריה , חיל האוויר תקף מוצב צבאי סמוך לשדה התעופה בעיר חאלב, וכתוצאה ממנה, על פי גורמי אופוזיציה במדינה, נהרגו 22 בני אדם, בהם תשעה איראנים. מקור בצבא סוריה אמר בתגובה לתקיפה כי ״האויב הציוני עושה ניסיונות נואשים לסייע לטרוריסטים המובסים בדרעא ובקונייטרה בדרום סוריה, באמצעות תקיפת מוצב צבאי ליד אל-נירב בחאלב״.

שבוע לפני כן, דיווחה הטלוויזיה הרשמית במדינה כי ישראל תקפה את בסיס חיל האוויר T4 בחומס, ועל פי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מדווח כי התקיפה כוונה ללוחמים איראניים השוהים בבסיס. עוד דווח בטלוויזיה הסורית כי בין ארבעה לשישה טילים נחתו סמוך לבסיס והביאו לנזק לרכוש, אך לא לנפגעים בנפש.