מה שמפחיד יותר מכל בתאונות מוזרות הוא כנראה העובדה שהן קורות לאנשים בזמן שהם עושים את הדברים הכי שגרתיים ויום יומיים. זה מיד מצית אצלנו את הפחד שאולי אנחנו הבאים בתור, ובפעם הבאה שנצחצח שיניים, נלך ברחוב או נגרד באוזן - יקרה לנו משהו ממש נורא. צעיר מסין גילה לאחרונה מה עלול לקרות כשהפחד הזה מתממש, לאחר שהגיע לחדר מיון בגלל שעשה משהו שכולנו עושים כל יום.



הגבר הצעיר, שידוע רק בשם וו ממחוז שנג'ן, סיפר לרופאים שהוא בסך התנהל כמו בכל יום. כלומר, קם בבוקר, יצא מהמיטה והתמתח. אבל אז קרה משהו שלא קורה לו בדרך כלל, והוא חש לפתע כאב חד וסבל מקשיי נשימה. הוא הרגיש גם מעין גירוד באזור והחל להשתעל ללא הרף, מה שהחריף את הכאב עוד יותר. תחילה, הוא לא חשב שמדובר בבעיה חמורה מדי, וניסה להמשיך את היום כרגיל. אך כשהסימפטומים הלכו והחמירו, הוא נסע בעצמו לבית החולים.



התמתח ופתאום הרגיש כאב חד בחזה והחל לסבול מקשיי נשימה. צילום מסך דרך יוטיוב
התמתח ופתאום הרגיש כאב חד בחזה והחל לסבול מקשיי נשימה. צילום מסך דרך יוטיוב



על פי הדיווחים בכלי התקשורת בסין, מצילומי רנטגן התברר שוו סובל מ"חזה אוויר", או במילים אחרות: קריסת הריאה השמאלית שלו. מדובר במצב בו מצטבר אוויר בין הקרומים שמחברים את הריאות לסרעפת, ובכך נמנעות מהריאה היכולות להתרחב ולהתכווץ וגורמים לקשיי נשימה. וו נכנס מיד לניתוח חירום, והרופאים הוציאו מהריאה שלו מעל 1.5 ליטרים של דם שהצטברו בה, ובכך הצילו את חייו.



כשוו החלים ושאל אותם גרם למצב המחריד הזה, הרופאים הסבירו לו שגברים צעירים, גבוהים ורזים, נוטים יותר לסבול מתאונות מטורפות כאלה בזמן שהם מבצעים פעילויות מסוימות, כגון מתיחות, הרמת משקולות וכדומה. למעשה, בשל העובדה שחלל בית החזה שלהם קטן יותר, הריאות נתונות ללחץ רב יותר וכך הסיכוי לקריסת ריאה עולה.