גל חום כבד יורגש היום (שלישי) ומחר ברוב האזורים ברחבי הארץ, כאשר רק ביום חמישי תגיע ההקלה, אז צפויה ירידה חדה במידות החום. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אורן דוידוף, מסר כי מחר תחול עלייה של 3-2 מעלות במידות החום, ויהיה חם ויבש מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ. כמו כן, הוא ציין כי ישררו עומסי חום כבדים ברוב האזורים, כאשר במישור החוף יהיה הביל.



מידות החום בתל אביב יגיעו עד ל-31 מעלות, בעוד שבירושלים יירשמו 33, בחיפה – 31, באזור הכנרת – 41, בבאר שבע – 38 ובעין גדי ואילת – 42.



ביום רביעי תחול עלייה נוספת של 3-2 וימשיך להיות חם ויבש עד שרבי בעיקר בהרים ובפנים הארץ. ברוב אזורי הארץ צפוי עומס חום כבד ובמיטשור החוף יהיה הביל.



ביום חמישי צפויה ירידה משמעותית של 8-7 מעלות במידות החום וכבר יהיה הרבה יותר נעים. ביום שישי צפוייה ירידה קלה נוספת בטמפרטורות והן ישובו להיות ממוצעות לעונה.



רשימת הטיפים להתמודדות עם השרב



בעקבות מזג האוויר הקיצוני, משרד הבריאות קורא לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד על מספר צעדים חשובים, בהם הימנעות ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש והימנעות ממאמץ גופני שאינו הכרחי.



בנוסף, המליצו במשרד הבריאות, יש להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים. יש לציין כי מאווררים יכולים להקל על תחושת החום, אך כאשר הטמפרטורה עולה על 35 מעלות צלזיוס, אין ביכולתם לקרר את הגוף או להגן מפני פגיעה בריאותית.



כמו כן, מומלץ בשעות החום להגיף תריסים או וילונות על מנת לצמצם את חדירת קרינת השמש ולהשאיר את הדירה מאווררת. תריסים מוגפים יכולים להוריד את חדירת החום בכ-80%. כמו כן רצוי ללבוש בגדים בהירים, קלים ונוחים.



ראוי להסביר כי גל חום מוגדר במרבית האזורים בעולם כטמפרטורה סביבתית שעולה על 32 מעלות צלזיוס, למשך שלושה ימים רצופים או יותר. עומס חום כבד לעומת זאת ישרור כבר בטמפרטורה 30 מעלות צלזיוס, במידה והלחות היחסית היא מעל ל-70%. לחום ישנם השפעות שונות על הגוף, הפגיעות החמורות שיכולות להיגרם מפגיעה מחום הן מכת חום, כאשר הגוף לא מסוגל לקרר את עצמו, ותשישות חום (מתפתח לאחר חשיפה לחום במשך מספר ימים וללא שתייה מספקת).