מתברר שאם לבני או בנות הזוג שלכם יש סוכרת, ייתכן ודווקא הרווחתם. בעוד שבבורסת השידוכים סוכרת עלולה להעמיד מכשול, חוקרים מארה"ב פרסמו לאחרונה מחקר שבו הם טוענים כי בריאות בני הזוג של אנשים עם סוכרת אמורה דווקא להשתפר. במחקר הושוו נתוני רשומות רפואיות של יותר מ־180 אלף זוגות, ובמוקד שלו עמדו אותם זוגות שאחד מבני הזוג בהם אובחן לאחרונה עם סוכרת מסוג 2 (הסוכרת שאופיינית יותר למבוגרים – לעומת ילדים ובני נוער).



ממצאי המחקר הראו שהסבירות שבני זוגם של אנשים שאובחנו עם סוכרת מסוג 2 ישתתפו בהדרכות לשמירת משקל הייתה גבוהה ב־50% בהשוואה לאנשים שבני הזוג שלהם היו אנשים ללא סוכרת. באופן דומה, בקרב אנשים שבני זוגם אובחנו כחולים בסוכרת מסוג 2 ההיענות להשתתף בסדנאות להפסקת עישון הייתה גבוהה ב־25% בהשוואה לאנשים עם בני זוג בריאים. יש לציין כי אותם אנשים שאובחנו בסוכרת מסוג 2 הונחו לטפל במצבם באמצעות שיפור הרגלי התזונה שלהם ועיסוק בפעילות גופנית, בין היתר.



ד"ר ג'ולי שמידיאל, שעמדה בראש המחקר ציינה: "כאשר אדם מאובחן עם סוכרת זה יכול להיות 'רגע מכונן' שיעודד מעבר לאורח חיים בריא ושיפור הרגלי בריאות לכלל המשפחה, ולא רק לחולה עצמו".



לדברי ד"ר מריאנה ירון, מומחית ברפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה במרכז DMC לטיפול בסוכרת ובמכון לאנדוקרינולוגיה בבית החולים איכילוב: "זהו אחד המחקרים הראשונים שבחן כיצד אנשים אחרים, ולא חולי הסוכרת, משנים את הרגלי החיים שלהם בתגובה על האבחנה של בן או בת זוגם. הממצאים שופכים אור על הצורך בשינוי המיקוד בתוכניות למניעת סיכונים ולכלול בהן לא רק את המאובחנים החדשים בסוכרת מסוג 2 אלא גם את בני או בנות זוגם ואנשים נוספים מהמשפחה".