תקרית חריגה בצפון: מטוס סורי שחדר לשטח ישראל לעומק שני קילומטר הופל לאחר שנורו לעברו שני טילי פטריוט, שהפעילו אזעקות באזור הצפון, והובילו להתרסקותו באזור הירמוך שבשטח סוריה. טייס אחד נהרג. דובר צה"ל הסביר בתדרוך לכתבים כי עדיין לא ברור האם מדובר במטוס סוחוי 22 או 24. "בימים האחרונים ישראל העבירה מסרים ואזהרות בערוצים שונים, בגלל ריבוי פעילות אווירת סורית קדחתנית באזור", אמר דובר צה"ל. עוד נמסר כי מטוס הסוחוי המריא משדה התעופה T4, שהיה יעד למספר תקיפות בחודשים האחרונים, רובן מיוחסות לישראל. "ידענו שמדובר במטוס סורי ולא רוסי", נמסר בתדרוך.

על פי ההערכות המטוס היה בדרכו להפציץ מטרות מורדים ברמת הגולן הסורית. זה המטוס הסורי השני שמופל על ידי ישראל מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה, כאשר הקודם הופל ב-2014 לאחר שחדר לאזור האסור לטיסה ברמת הגולן.
 
גורמים סורים שצוטטו בסוכנות הידיעות הרשמית אישרו את הפרסומים ומסרו כי "ישראל הפילה מטוס קרב סורי, כחלק מהסיוע שלה לארגוני הטרור. כלי הטיס נפל בירמוך שבשטחי סוריה". עוד נמסר: "מטוס הקרב היה בדרכו לתקוף קבוצות טרור, האויב הציוני הגן על קבוצות הטרור והוכיח שהוא מאמץ אותן".

לפי מקור ביטחוני סורי, מטוס הסוחוי לא נכנס לרמת הגולן הישראלית, אלא שהה במרחב האווירי של סוריה, מזרחה לקו הפסקת האש, סמוך לעיר סידון. לדברי המקור, המטוס הופל בכוונה תחילה בשטח סוריה, ליד ואדי ירמוכ ממערב לדרעא, שם מתמקדות התקיפות של צבא סוריה כנגד לוחמי דאעש ששולטים באזור. במהלך המבצע להצלת שני הטייסים, נקבע מותו של טייס אחד, וכעת מתרכזים המאמצים במציאת הטייס השני. 
 
המקור הוסיף כי התקיפות האוויריות של חילות האוויר הסורי והירדני החלו בשעה שמונה בבוקר במטרה לכבוש מחדש את האזור בו שולט ארגון המדינה האיסלאמית. מדובר בשטח של 50 קילומטרים רבועים, הנמצא במשולש הגבולות של סוריה, ירדן וישראל.