ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שלישי) להפלת המטוס הסורי ואמר כי מדובר בהפרה בוטה של הסכמי הפסקת האש מ-1974, אותה ישראל לא תקבל. "מערכות ההגנה האוויריות שלנו זיהו מטוס של חיל האוויר הסורי, ממריא מבסיס חיל האוויר הסורי T-4 וחודר לשטח ישראל. זו הפרה בוטה של הסכמי ההפרדה בינינו לבין סוריה מ-1974", אמר נתניהו. הוא הוסיף: "אני חזרתי והבהרתי שלא נקבל שום הפרה כזאת, לא נקבל שום חדירה ושום זליגה לשטחנו, לא מהקרקע ולא מהאוויר. כוחותינו פעלו בהתאם. אנחנו עומדים על כך שסוריה תכבד בקפדנות את הסכמי ההפרדה בינינו לבינם".

 
על פי מקור ביטחוני סורי, מטוס הסוחוי שהופל מוקדם יותר היום על ידי ישראל, לא נכנס לרמת הגולן הישראלית, אלא שהה במרחב האווירי של סוריה, מזרחה לקו הפסקת האש, סמוך לעיר סידון. לדברי המקור, המטוס הופל בכוונה תחילה בשטח סוריה, ליד ואדי ירמוכ ממערב לדרעא, שם מתמקדות התקיפות של צבא סוריה כנגד לוחמי דאעש ששולטים באזור. במסגרת מבצע להצלת שני הטייסים שמטוסם הופל, נקבע מותו של טייס אחד, וכעת מתרכזים המאמצים במציאת הטייס השני. 
 
המקור הוסיף כי התקיפות האוויריות של חילות האוויר הסורי והירדני החלו בשעה שמונה בבוקר במטרה לכבוש מחדש את האזור בו שולט ארגון המדינה האיסלאמית. מדובר בשטח של 50 קילומטרים רבועים, הנמצא במשולש הגבולות של סוריה, ירדן וישראל (רמת הגולן). 

מוקדם יותר היום טענו גורמים בסוריה כי ישראל הפילה את המטוס "כחלק מהסיוע שלה לארגוני הטרור". עוד נמסר, כי "מטוס הקרב היה בדרכו לתקוף קבוצות טרור, אולם האויב הציוני הגן עליהן והוכיח שהוא מאמץ אותן". 

למרות טענתם של המקורות הסורים, דובר צה"ל מסר כי המטוס חדר לשטח ישראל לעומק של כשני קילומטר, מה שהוביל להפעלתן של אזעקות באזור הצפון ולהפלתו. הדובר הסביר בתדרוך לכתבים כי "בימים האחרונים ישראל העבירה מסרים ואזהרות בערוצים שונים, בעקבות ריבוי פעילות אווירית סורית קדחתנית באזור". עוד נאמר, כי מטוס הסוחוי המריא משדה התעופה T4 וטס במהירות לכיוון ישראל. "ידענו שמדובר במטוס סורי ולא רוסי", מסר. 

על פי ההערכות המטוס היה בדרכו להפציץ מטרות מורדים ברמת הגולן הסורית. זה המטוס הסורי השני שמופל על ידי ישראל מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה, כאשר הקודם הופל ב-2014 לאחר שחדר לאזור האסור לטיסה ברמת הגולן.

השלוחה של דאעש באזור פרסמה תמונות מהניסיון של הארגון להדוף את המתקפה של הצבא הסורי, יחד עם בעלות בריתו באזור. באחת התמונות נראים מטוסים שלקחו חלק בתקיפה. ייתכן כי אחד מהם הוא המטוס שהופל. בתוך כך, על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית בסוריה, "סאנא", צבא אסד נמצא בשלב מתקדם מאוד של כיבוש האזור הסמוך לגבול ישראל ברמת הגולן. הסוכנות ציטטה גורם בצבא סוריה, שטען כי נכבשו 21 ערים וכפרים באזור קוניטרה ודרעא.