בימים האחרונים שוב נחסם חשבון הפייסבוק הפופולרי של "אדם גולד", אקטיביסט הרשת הימני, שנודע בסטטוסים הביקורתיים והנשכניים שלו נגד בתי המשפט והפרקליטות. הסטטוסים של גולד זוכים לאלפי לייקים ושיתופים, אך זהותו האמיתית של אדם גולד נותרת בגדר תעלומה, ובנושא הועלו מספר קונספירציות. 
עו"ד איתי לשם ניהל מאבק נגד החשבון ופנה שוב ושוב לרשת החברתית בדרישה כי תסיר את החשבון אשר לדעתו מהווה תעמולה ממומנת ולא חוקית של קבוצת אנשים כדי לסייע פוליטית לראש הממשלה בנימין נתניהו. 
כזכור, לפני שבעה חודשים נחסם לראשונה חשבונו של גולד, והחסימה בוטלה רק בעקבות התערבותו של ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) שדרש הבהרות מפייסבוק. מהרשת החברתית אז נמסר לח"כ אוחנה כי החשבון נחסם בטעות וכי הם התנצלו בפני בעל החשבון על כך. אולם בהמשך החשבון חזר ונחסם לסירוגין. התברר כי בעקבות תלונות שהוגשו, החליטה פייסבוק להסיר את החשבון בטענה שהיות החשבון אנונימי מהווה הפרה של תנאי השימוש. בעקבות כך, גולד התחכם והסתייע באשה בשם שרון חורש שהעבירה את החשבון על שמה ואיפשרה לו להמשיך לכתוב את סטטוסיו הביקורתיים האהודים מאוד על הפיד הימני בפייסבוק.

החסימות רק הגבירו את הסקרנות ואת האהדה לדבריו, ואושיות ימין רבות הציעו לגולד לפרסם את דבריו בטוויטר, ולמעריב נודע כי כמעט כל כלי התקשורת בישראל ניסו לשדלו לפרסם אצלם את דבריו במקום בחשבון הפייסבוק, אך סורבו על ידי "גולד".
גולד עצמו טען לאחרונה כי מאחורי החסימות החוזרות ונשנות עומדים גורמים בהנהלת בתי המשפט ובפרקליטות המדינה שמנסים להשתיק את הביקורת שלו ופוגעים בחופש הביטוי. אולם גם בהנהלת בתי המשפט וגם בפרקליטות המדינה מבהירים שלא העבירו כל פנייה בעניינו של גולד לפייסבוק ואין להם יד ורגל בחסימת החשבון. 
ממחלקת הסייבר במשרד המשפטים נמסר: "ככלל, בקשות להסרת תכנים אשר מפרים חוק מרוכזות על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה אשר פועלת מול הגורמים הרלוונטיים. מחלקת הסייבר לא ביצעה כל פניה להסרת עמוד הפייסבוק של אדם גולד".

תמונת הפרופיל של "אדם גולד"
תמונת הפרופיל של "אדם גולד"
"מעריב און-ליין" העביר לבקשת פייסבוק ישראל הוכחה לכך שהחשבון הושבת ופרטים מזהים של בעל החשבון כדי לקבל תשובה לתעלומה. וכעת לראשונה פייסבוק מסבירה את התנהלותה בסאגת אדם גולד. 
לטענת פייסבוק אין להשבתת החשבון כל קשר לתכניו הביקורתיים אלא למדיניות הכללית של החברה שנועדה להגן על לקוחותיה מפני פרופילים לא אותנטיים. ״כדי להבטיח את הביטחון בפייסבוק אנו דורשים מאנשים להשתמש בזהות האותנטית שלהם בעת יצירת פרופיל. אנחנו לא מאפשרים שימוש בזהות שרירותית, בדויה או בכינויים ואנו מסירים פרופילים שעושים שימוש במידע לא אותנטי כאשר אנו מודעים לכך. באופן זה אנו מבטיחים כי כל משתמש יודע מי האנשים שהוא איתם בקשר". לגופו של עניין ההחלטה על השבתת החשבון הפופולרי הינה סופית ובניגוד לפעמים קודמות החסימה לא תוסר והכדור כעת בידיים שלו. "יצרנו קשר עם הבעלים של הפרופיל 'אדם גולד' וסיפקנו עבורו פרטים ברורים וספציפיים בעברית על איך להפוך את הפרופיל האישי לעמוד פייסבוק. לא קיבלנו ממנו תשובה והוא לא נענה לבקשתנו לפעול על פי המדיניות שלנו״.
זו הפעם הראשונה שפייסבוק מתייחסת בצורה מפורשת לגורמים שהובילו לחסימה ולהשבתה. עם כל הכבוד לטענות הקונספירציה, ההסבר כנראה פשוט בהרבה. כעת נותר לראות אם גולד יתחרט ויסכים להפוך את חשבונו עתיר העוקבים לעמוד ציבורי או אולי יעביר את פעילותו לרשת חברתית אחרת. מכל מקום, מבחינת פייסבוק כבר נאמרה המילה האחרונה.