בעקבות מחאת הדרוזים, ביניהם לוחמים ולחמים לשעבר בצה"ל, ראש הממשלה נתניהו  הודיע היום (רביעי) כי הוא צפוי לכנס בשבוע הבא דיון בנושא חוק הלאום בהשתתפות שר הביטחון, השר איוב קרא וח"כים דרוזים מהקואליציה. מלשכת נתניהו נמסר הערב כי ראש הממשלה מתכוון אף להיפגש בימים הקרובים עם נציגי הציבור הדרוזי.



החוק, שאושר בשבוע שעבר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית, נתפס בעדה הדרוזית כלא פחות מבגידה בשותפות הגורל בין העדה לבין מדינת ישראל וכיריקה בפרצופם של הדרוזים. "אף אחד לא צריך להתפלא שחוק הלאום התקבל אצלנו בצורה קשה כל כך", אמר חה"כ הדרוזי אכרם חסון (כולנו) למעריב. "הכתובת הייתה על הקיר, אבל היה מי שבחר להתעלם ממנה", הוא הוסיף.
חברי הקואליציה ח"כ חסון וחמד עמאר (ישראל ביתנו), וח"כ סאלח סעד (המחנה הציוני) אף עתרו בתחילת השבוע לבג"ץ בדרישה לפסול את החוק, ובעדה מזהירים כי אם העתירה תידחה, המחאה רק תלך ותחריף. לעתירה לבג"ץ, שהוגשה על ידי עו"ד סאמר עלי, הצטרפו פורום עורכי הדין הדרוזים ופורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות

בין המבקשים להצטרף לעתירה היה גם אמל נסראלדין, אב שכול, ח"כ לשעבר מטעם סיעת הליכוד (בשנים 1977־1988), מייסד ויו"ר בית יד לבנים הדרוזים, ואחד האישים המרכזיים בחברה הדרוזית במדינת ישראל. “חוק הלאום מוכיח שאת מקבלי ההחלטות בישראל לא מעניינת שותפות הגורל היהודית־דרוזית”, הוא אומר. “הם שכחו שהדרוזים היו היחידים בעולם שהתייצבו לימין העם היהודי עוד בטרם קמה המדינה”.

לדברי נסראלדין, הוא שלח לאחרונה מכתב אישי לראש הממשלה בנימין נתניהו, לנשיא המדינה ראובן ריבלין, לשר הביטחון אביגדור ליברמן ולח”כ אבי דיכטר, יוזם חוק הלאום, יו”ר ועדת חוץ וביטחון, שבו הזכיר להם את 427 החללים הדרוזים שנפלו במערכות ישראל, את 1,400 הנכים ו־155 היתומים והיתומות שנשכחו. 
 
“עדה שלמה, 120 אלף דרוזים, ובהם אלופים, תת־אלופים, אלופי משנה, מאות קצינים וחיילים בשירות סדיר, קבע ומילואים, עשרות שגרירים וקונסולים דרוזים ברחבי העולם, הפכו להיות אזרחים סוג ב’”, אומר נסראלדין. “חשוב לציין שאנחנו לא נגד החוק. אנו מכירים במדינת ישראל כמדינת העם היהודי. יתרה מזאת, נלחמנו ואיבדנו את היקר לנו מכל למען הקמת מדינת ישראל, מדינת העם היהודי, אך אנו לא נסכים להיות אזרחים סוג ב’, ואנו נפעל נגד החוק כל עוד אנו לא נכללים בו”.