גל החום הכבד ברחבי הארץ הגיע אתמול לשיאו. המונים נמלטו מהשרב הכבד לחופי הרחצה, אבל גם שם היה חם מאוד ובחופי תל אביב דווח על עשרות התעלפויות. החל מהיום (חמישי) תחול הקלה משמעותית במידות החום.
 
מנהל אגף אקלים בשירות המטאורולוגי בבית דגן ד"ר עמוס פורת מסר שהטמפרטורות הגבוהות ביותר נמדדו אתמול בסדום – 47.9 מעלות. בחצבה שבערבה נמדדו 46.7 מעלות, בגלגל בבקעת הירדן – 45.7, בצמח בכנרת – 43.1, באילת – 42.6, בבאר שבע ובעפולה – 41.9, בכפר בלום בגליל העליון – 41.8, בנגבה – 40.5, במישור החוף הצפוני – 37.4, בבית דגן – 39.8, בירושלים – 36.9, בהר כנען – 35.7, בחיפה ובמרום הגולן – 34.6 ובתל אביב – 34.2.
 
גל החום הכבד הבריח המונים לחופי הרחצה. "אנשים שהו זמן ממושך במים ורבים הצטופפו מתחת לסככות העירוניות", סיפר מנחם (קיגן) כהן, מציל ותיק בחופי הרחצה. עוד הוא סיפר כי היו עשרות מקרים של התעלפויות, אך ברובם לא היה צורך בטיפול רפואי. "אנשים פתאום חשו ברע ונפלו ואחרי זמן קצר התאוששו. חשוב מאוד לשמור בימים כאלה על משמעת מים", ציין כהן.
 

על פי תחזית השירות המטאורולוגי בבית דגן, היום כבר תורגש הקלה משמעותית וצפויה ירידה ניכרת במידות החום, אך עדיין יהיה דביק, הביל ומעיק בשעות הצהריים. הטמפרטורות החזויות להיום: ירושלים: 23-33, תל אביב: 21-31, חיפה: 25-30, טבריה: 28-42, צפת: 22-32, באר שבע: 25-37, עוטף עזה: 24-36, אילת: 31-45.

ביום שישי צפויה ירידה קלה נוספת בטמפרטורות אך חום קיצוני ישרור מעמקי טבריה עד אילת. המגמה תימשך גם בשבת, אז יהיו הטמפרטורות רגילות לעונה. מחברת החשמל נמסר כי נשבר שיא כל הזמנים בצריכת החשמל בישראל.

שריפות ביוון. צילום: AFP
שריפות ביוון. צילום: AFP


ביוון המשיכו כוחות ההצלה בחיפושים אחרי ניצולים וקורבנות משריפות הענק בדרום־מזרח המדינה. מספר ההרוגים הגיע ליותר מ־80, באסון הטבע הקשה ביותר ביוון בעשור האחרון. לא נמסר מספר רשמי של נעדרים, אולם ראש עיריית מרתון, איליאס פסינקיס, אמר כי 40 מהתושבים מוגדרים נעדרים. אחד המקרים הבולטים הוא של תאומות בנות 9, וסיליקי וסופיה פיליפופולו, שנעדרו מאז שהשריפה תפסה אותן בחופשה עם הסבא והסבתא בעיירה רפינה. הוריהן החלו לחפש אחריהן בחדרי המתים, עד שחשבו שראו אותן בטלוויזיה בסירת חילוץ. אלא שמאוחר יותר התברר כי התאומות הנעדרות לא היו הילדות שנראו בטלוויזיה. 
 
בעוד שהחקירה סביב הנסיבות שהביאו לשריפות נמשכת, כאשר החשד להצתות מכוונות לא נשלל, המשטרה מסרה שארבעה צעירים בשנות ה־20 לחייהם נעצרו בחשד שפרצו לבתים שננטשו על ידי הדיירים שנמלטו מהלהבות.