אחרי שלל ספוקלציות ברשתות, אתמול התבהרה התמונה לסיבת הדחתו של תומר רוטשילד על ידי ההפקה. הדייר שהפגין כמה התפרצויות זעם במהלך שהותו בבית, שבר לאלי את השן הקידמית והודח על ידי האח על אלימות. ואני אומרת לכם שהאשם האמיתי הוא לא תומר, לא כי הוא לא הפגין אלימות, אלא כי אם "האח הגדול" היה עומד על המשמר וצופה 24 שעות במה שמתרחש בבית, הוא יכל היה למנוע את התקרית המיותרת. ברגע שהתלהטו הרוחות בין תומר לאלי במטבח, זה היה עניין של זמן עד שיהפוך לאירוע אלים, והאח היה צריך לקרוא לכל אחד מהם לחדר האח להרגיע ולהתריע ובכך למנוע את התקרית המיותרת שתותיר את תומר עם צלקות לכל החיים ואת אלי עם חיוך סדוק.



אבל העיקר שקיבלנו זכיינית שעומדת בהבטחותיה, ולא נותנת לגיטימציה לשום סוג של אלימות ועל זה נאמר שאפו.



אביבית ואדל רואות את הנולד, "האח הגדול" - לא. צילום מסך
אביבית ואדל רואות את הנולד, "האח הגדול" - לא. צילום מסך





מושיקו הליכודניק הודח אמש מבית "האח הגדול". ההדחה הייתה צפויה כי איך אפשר להצביע למישהו שבכלל לא מכירים. המצלמה לא התמקדה בו, ובשידורים המרכזיים לא ראו אותו בכלל, אני בכלל לא יודעת איך נשמע קולו, האם הוא גבוה או נמוך, חזק או חלש. אתמול, עם יציאתו נזכרו לעשות עליו סרטון קצרצר אבל מאוחר מדי מעט מדי. אמנם הוא לא היה דברן גדול ונזהר מאד מלהביע דעה חד משמעית בכל הקשור לענייני הבית, כנראה על מנת לא להיכנס לסכסוכים שעלולים לפגוע בשמו הטוב, אולם ההפקה לא טרחה להראות ולו מעט מהאיש השקט, המנומס והידידותי. הדבר חרה לכמה תומכי ליכוד מחוץ לבית האח והם הקימו תא מחאה כנגד ההתעלמות המוחלטת מהאיש שלהם, אך לשווא. הצופים אוהבים את הדיירים שלהם גסים, רעים, וצווחניים.



כמה מילים על צופי "האח הגדול", שבעונה זו הם יותר מעניינים מהדיירים עצמם, והפכו סיפור משעמם לחלוטין שמתרחש בווילה, לטלנובלה שלא הייתה מביישת אף במאי מסדרות "ויוה". המחנות האמתיים נוצרו בקרב הגולשים ברשתות - ולא בתוך הבית בו הדיירים מתנהגים בזיוף כי הם מונעים משיקולי אסטרטגיה. הקרבות המילוליים בין המחנות של גיבורי המקלדת, יכלו למלא אלפי דפים בספר. הם מלאים בלהט וכעס עצום המלווה בניבולי פה עסיסיים ואיחולי מיתות שונות לשנואי נפשם בתוך הבית.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



כל פעם שאני נתקלת בתופעת ההזדהות הטוטאלית והכמעט פנאטית עם הדיירים, קשה לי לתפוס איך צופים מדירים שינה מעיניהם ועוקבים אחרי כל אפצ'י או נפיחה של הדייר האהוב או השנוא וכותבים על כך רומנים שלמים. רק הספקולציות שהם מעוררים בכל פעם שהשידור בערוץ 26 מופסק עולות על כל דמיון. תודו שנדרש כישרון מיוחד על מנת לברוא עולם יש מאין ולבנות נרטיב שלם ומסולף מהכלום והשום דבר שקורים בבית. ברשת רצו שמועות שאלי זרקה הוא משת"פ, שחקן מטעם ההפקה, או שבעלה של סימה כל כך עשיר שהוא משחד את ההפקה (אולי אפילו הספיק כבר לרכוש את חברת אנדמול ההולנדית). ישראל מעולם לא היה הומלס וכל סיפור העזיבה של הבית החרדי שלו הוא המצאה והמשפחה שלו שומרת איתו על קשר קבוע, בעיקר הסבתא.



ואני שואלת את עצמי מאין יש לאנשים כל כך הרבה זמן (כאילו, הם לא עובדים בכלל?) להשקיע בחרטוטים וההמצאות האלה, או לפשפש בעברם של דיירים שהיו לגמרי אנונימיים? הם גם ה"קוטרים" הכי גדולים. עונה שלמה הם חיכו לדיירים חדשים שייכנסו לבית ויזיזו שם את העניינים כי הזמן קפא שם מלכת והדיירים נראו יותר ויותר כמו זומבים מ"המתים המהלכים". כאשר סוף סוף אלי ואביבית נכנסו וגרמו לתוהו ובוהו, עכשיו הם צועקים שצריך לזרוק אותם מהבית. אז אולי תחליטו? בקיצור, אין רגע דל בעולמם של צרכני הריאליטי טראש.



"האח הגדול". צילום מסך
"האח הגדול". צילום מסך



כמה ציוני דרך שליקטתי בפרק של אתמול.



מירב אמרה על אביבית שהיא "נחש מתחת לקש" כי היא מעודדת אדם כמו אלי. אבל הייתה זו מירב שאמרה לתומר על אלי, אחרי תאונת הקפה והמיץ שנשפכו לכיור: "תן לו לצאת מהדעת". אז מי מעודד פה את מי ומחרחר ריבים? ובכלל אני לא מבינה מי האדם שמסמס למירב, מי מצליח להתחבר לאופי שלה ולמה שהיא מייצגת.



סימה רצתה להתפלל למען בריאותו של אביה של אביבית. אחרי שגרמת לאביה כאב לב כשהוא צופה איך התנפלת על בתו למול כל האומה, את מתפללת לשלומו? כשרגע לפני סימה מודיעה לישראל שהיא לא מתחרטת על אף מילה שאמרה לבר זוהר, רגע כל כך קומי ואירוני שהייתי ממליצה לצוות של "ארץ נהדרת" לאמץ את סימה שתופיע איתם בסאטירה שלהם.



תומר שנפרד מהאח הגדול, אמר שהוא עבר בבית תהליך נפלא. אבל רגע לפני זה, הוא אמר שבבית האח נוצרת מציאות מלחיצה שאם דוחפים אותך עוד ועוד לפינה אתה בסוף מתפוצץ. אז מה נפלא פה?



מירב, שוב בכתה בלי דמעות עם לכתו של תומר, ושוב רצתה לעלות במדרגות ולעזוב את הבית. אתם עזבתם? גם היא לא.



דקות ספורות אחרי שתומר יצא, ומירב הפגינה שברון לב מרשים בגלל הדחתו, היא הביעה את חששותיה בפני אדל: "מה יהיה עכשיו? אתם, החדשים, 6 נגד 6 ואתם תאכלו אותנו אחד אחד". חשבתם ששברון הלב נבע בגלל עזיבתו של תומר? תחשבו שוב.



סימה בדרמטיות האופיינית של פאם פאטל אומרת למירב: "תמיד תהיי חברה שלי", ונושקת לה על הלחי. למירב, שהייתה נבוכה ממפגן הרגשות הזה, ברחה השפה העליונה והתעקמה לצד השני, כאילו היא לא יודעת מה לעשות עם המידע הזה.



טוויסט עצום בעלילה יתרחש, אם אביבית וסימה יתפייסו, ישלבו ידיים ובגאון יצעדו יחד אל הגמר, למגינת ליבם של כל הצמאים לדם, בתוך הבית ומחוצה לו.