שרת התרבות והספורט מירי רגב חתמה היום (חמישי) על תנאי סף לתמיכה באיגודי ספורט המחייב אותם לדאוג לתחרות שוויונית עבור ספורטאים השומרים שבת.



לאחר מאבק ארוך ובעקבות עתירה שהוגשה באמצעות פרופ' אביעד הכהן ועל ידי נחמן רוזנברג ואיתן זליגר מארגון נבחרת השבת החליטה השרה רגב לשנות את התמיכה לאיגודי הספורט כך שאחד מתנאי הסף לקבלת תמיכות תקציביות לאגודות ספורט יהיו רק לאחר שיוכח כי גם ספורטאים השומרים שבת יוכלו להתחרות בתחרויות הספורט שתחת האיגודים השונים.





הפעיל החברתי נחמן רוזנברג אומר כי "החלטת השרה גורמת לצדק היסטורי עבור 20 אחוזים מהאוכלוסייה שומרי מסורת שעד היום ילדיהם הודרו מהספורט בישראל. תיקון העוול יפתח את ענפי הספורט הרבים עבור אלפי ספורטאים מעולים במדינת ישראל אשר יותר לא יאלצו לבחור בין ספורט לבין מסורת ישראל".



איתן זליגר, אב לארבע בנות ספורטאיות מצטיינות, אמר כי "היום ניתנה האפשרות לספורטאים וספורטאיות שומרי שבת להגיע לפסגות המקצועיות בתחומם, לא ייתכן שבגלל היותם שומרי שבת יודרו הספורטאים הדתיים מתחרויות ספורט הנערכות בשבתות ובמועדי ישראל, אנחנו מודים לשרה רגב"



פרופ׳ אביעד הכהן שייצג את ארגון 'נבחרת השבת' ושהגיש את העתירות יחד עם הקליניקות המשפטיות ממכללת שערי מדע ומשפט לבג״ץ שהביאו לשינוי התבחינים אמר בתגובה: "יש לברך את השרה רגב ומשרד הספורט על עוד צעד חשוב בדרך למתן שוויון הזדמנויות לכל הספורטאים, כראוי וכנכון. המבחן האמתי יהיה ביישום עקרון השוויון בתחרויות שייערכו מכאן ולהבא ויש לקוות שכך יהיה"