אף שהסדרה המצליחה והמוערכת "סיפורה של שפחה" סיפקה בשתי העונות ששודרו עד כה רגעים רבים של אכזריות שזעזעו את הצופים, כעת מתברר כי השחקן הראשי ג'וזף פיינס התעקש למנוע שידור של רגע אכזרי נוסף. 
הצופים האדוקים בוודאי זוכרים את הסצנה הקשה לצפייה בעונה השנייה, שבמהלכה אונס המפקד פרד ווטרפורד, בגילומו של פיינס, את השפחה שלו שלפרד. לאחרונה סיפר פיינס בראיון שהעניק כי לאחר שגילה כי דמותו אמורה לאנוס גם את רעייתו סרינה, הוא החליט לנסות לשכנע את היוצרים לבטל את הסצנה הזו.
"זה פשוט לא התאים לי", הסביר פיינס בשיחה עם אתר אנטרטיינמט וויקלי. בסצנה המדוברת ווטרפורד תוקף את רעייתו במהלך ביקור דיפלומטי של השניים בקנדה. "אני משער שבאופנים רבים לא משנה כמה מתועב, מרושע ורע הוא פרד, אני צריך להגן על חלקים ממנו", הסביר. "בפרק 9 היה לנו רגע שבו פרד עמד לאנוס את סרינה במלון וזה פשוט לא התאים לי. הייתי צריך להסתכן ולסרב לכך כי הרגשתי שאפילו שפרד הוא מי שהוא, הוא בן אדם". 

לפי פיינס, הוא שלח "מיילים ארוכים" ופעל לקדם את העמדה שלו, עד שהצליח לשכנע ש"אין צורך בסצנה כבדה כדי לדחוף את איבון (סטרהובסקי, שמגלמת את סרינה) מעבר לקצה". 
הסדרה הדיסטופית "סיפורה של שפחה", השייכת לאתר הולו, מתארת עולם עתידני שבו ארה"ב הופכת לרפובליקה בשם גלעד, שהממשל בה מורכב מגברים בלבד ונשים רבות, פוריות, הופכות לשפחות שמטרתן היחידה בחיים היא להרות עבור זוגות עקרים. הסדרה זכתה בשנתיים האחרונות לשבחים רבים והיא מבוססת על רב־המכר של הסופרת מרגרט אטווד, שאף משמשת כיועצת מיוחדת עבור יוצרי הסדרה, שהודיעו כי העונה החדשה צפויה לעלות לאקרנים באפריל 2019.