בצל סערת חוק הלאום, אמר הבוקר (ראשון)  ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה כי "יש התרסה מתמדת נגד החוק, השיח חד צדדי והדיונים באולפנים רדודים". הוא הסביר כי "אנחנו נמצאים בהידברות עם נציגי הדרוזים והיום אפגש עם ראשי הרשויות. מדינת הלאום היהודית היא אבן יסוד בקיומנו. לשרים אני אומר 'אל תהיו אפולוגטים. הילחמו על האמת'".



בתוך כך, הוא גם תקף את יריביו מהאופוזיציה: "במשך עשרות שנים מטיפים לנו באופוזיציה שיש לסגת לקווי 67׳ כדי להבטיח שישראל תהיה מדינת הלאום של העם היהודי שיש בה רוב יהודי במדינה. אז פתאום כשאנו מחוקקים את חוק היסוד שמבטיח בדיוק את זה, בשמאל מזדעקים? איזו צביעות. השמאל הישראלי צריך לעשות חשבון נפש. הוא צריך לשאול את עצמו מדוע מושג יסוד של הציונות 'מדינת לאום יהודית של עם ישראל בארצו' הפך אצלו למושג גס, למלה גס, לעיקרון שיש להתבייש בו. אנחנו לא מתביישים בציונות. אנחנו גאים במדינה שלנו, בהיותה בית לאומי לעם היהודי, המקיימת בהקפדה שאין גדולה ממנה את זכויות הפרט של כלל אזרחיה".



לדבריו, "לעומת הדברים המקוממים ששומעים מדוברי השמאל שתוצאתם היו ניגוח המדינה היהודית, נוגעים ללבי רחשי לבם של אחינו ואחיותינו בני העדה הדרוזית. אני רוצה לומר להם: אין בחוק הזה דבר שפוגע בזכויותיכם כאזרחים שווים של מדינת ישראל, ואין בו דבר שפוגע במעמד המיוחד של העדה הדרוזית בישראל. עם ישראל, ואני בתוכו, אוהב ומוקיר אתכם. אנחנו מעריכים מאוד את השותפות ואת הברית בינינו. אני ער לרחשי הלב שמגיעים מקרב בני העדה. לכן אני נפגש בימים האחרונים עם ראשי העדה ואמשיך בהידברות זאת גם היום, כדי למצוא פתרונות שיענו לתחושות ויתנו ביטוי לשותפות המיוחדת בינינו. אני מבטיח לכם ששותפות גורל זאת רק תלך ותתחזק".



השר צחי הנגבי חיזק את דברי נתניהו, כשאמר: "חוק הלאום הוא חוק חשוב. הוא לא ישתנה. אנחנו מאמינים בו ולא מתביישים בו כי הוא מאזן את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הדרוזים חשים מועקה נמצא את הדרך לחזק את הברית עם העדה הדרוזית".



השרה מירי רגב כתבה החשבון הפייסבוק שלה כי מאחורי המתקפה נגד החוק עומד "השמאל הרדיקלי": "אחיי ואחיותיי בני ובנות העדה הדרוזית,


דווקא אתם שמגלים נאמנות עמוקה לאורך שנים, לא צריכים ליפול לפח שהשמאל הרדיקלי טומן לכם בימים האחרונים. אל תקנו את הספינים, תקראו את החוק. החוק הזה לא מפלה אתכם, הייתם ותהיו אזרחים שווים במדינת העם היהודי, שכמו שאתם יודעים מכבדת מאוד את אזרחיה ובפרט את המיעוט הדרוזי הנאמן לה".



 


לדבריה, "החוק הזה לא פוגע בזכויות האזרחיות שלכם או של כל אחד אחר - נוצרי מוסלמי בדואי או צ'רקסי. זכויות אלו אף מעוגנות ב חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. חוק יסוד הזה נועד להשלים את חוקי היסוד האחרים ולהבהיר לעצמנו, למערכת המשפט שנדמה ששכחה זאת בשנים האחרונות ולעולם כולו -
כי בהיבט הלאומי אכן אין שוויון. ישראל הייתה ותהיה מדינה שדגלה עם מגן דוד, שבהמנונה נפש יהודי הומייה, ששפתה עברית ושבירתה המאוחדת והשלמה הנה ותישאר לעד - ירושלים. ואתם אזרחים שווים ומכובדים במדינה הזו.

היא הסבירה כי "מי ששותף לקמפיין המתוקשר נגד החוק, לא קרא את החוק לפרטיו או שהוא חלק מהניסיונות לערער על היותה של ישראל מדינה יהודית. הוא לא יצליח. הוא רק מוכיח עד כמה היה נחוץ לחוקק את האמירה הזו כחוק יסוד של מדינתנו, מדינת ישראל".

מוקדם יותר קרא ח"כ סאלח סעד (המחנה הציוני) לחברי הכנסת הדרוזים וראשי המועצות להחרים את הפגישה עם ראש הממשלה, בנושא חוק הלאום. לדבריו, "כמובילי מאבק צודק ולגיטימי על עתידה של העדה הדרוזית, על עמיתיי חברי הכנסת וראשי הרשויות הדרוזיות להחרים את הישיבה היום אצל ראש הממשלה. לא נשב איתו כל עוד אין התחייבות לשינוי או ביטול חוק הלאום. לא נקנה לוקשים יותר ולא נהיה פראיירים על מזבח של ועדות והבטחות כספיות. חוק הלאום הוא צרה רעה שלא מתפשרים בו".