חוקרים בהוואי הצליחו לזהות לראשונה יונק ימי בלתי מוכר, אשר נוצר מזיווג בין דולפין נדיר לבין לווייתן קטן, וכעת הם מקווים שיצליחו לגלות עוד וולפינים, הכינוי של השילוב בין שני היונקים. דוח חדש של הקולקטיב למחקר של קסקדיה, מכון מחקר מדעי ממדינת וושינגטון, ציין כי במהלך משימה במסגרת תוכנית המעקב של יונקים ימיים במימון הצי האמריקאי באוגוסט אשתקד, איתר צוות חוקרים של המכון יונק ששוחה עם להקת דולפינים במים ליד האי קאוואי שבצפון הוואי, שנראה כשילוב של לווייתן ודולפין.

החוקרים הצליחו לאסוף דגימות ביולוגיות של היונק והגיעו למסקנה כי מדובר בצאצא של דולפין תלום־שיניים ושל לווייתנית דלועת־ראש, אף היא ממשפחת הדולפיניים, אולם שני המינים כמעט שאינם שוחים בקרבת איי הוואי, ועל כן הודו המדענים כי הדבר הופך את הגילוי ל"בלתי רגיל ביותר". 

"היו לנו צילומים וחשדנו שמדובר בשילוב ממאפיינים מורפולוגיים בין מינים", אמר מוביל המחקר רובין ביירד, שהוסיף כי הבדיקות הן שהוכיחו כי אכן מדובר בתיעוד הראשון אי פעם של צאצא כלאיים של שני המינים. במהלך אוגוסט ייצא הצוות למסע נוסף כחלק מספירת היונקים הימיים, ובניסיון לאתר עוד יונקים בלתי מוכרים. 


שילובים בין דולפינים לבין לווייתניים הם נדירים, על אף ששניהם שייכים לאותה משפחה. בשנת 1985 נולדה בפארק מים בהוואי וולפין נקבה מדולפינן ומעבשן קטלני, וגם היא הצליחה להתרבות.