צפירת ארגעה: גורם מדיני מסר הערב (שלישי) כי "ישראל בקשר רציף עם הממשל האמריקאי. גורמים אמריקאים בכירים מסרו לישראל שאין שינוי במדיניות התקיפה נגד איראן". הדיווח מגיע בעקבות הצעתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיגי איראן להיפגש עמו. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר אתמול כי יהיה מוכן להיפגש עם מנהיגי איראן "ללא תנאים מוקדמים".



כאשר נשאל על ידי כתבים בבית הלבן אם יהיה מוכן להיפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני, ענה טראמפ: "אם הם רוצים להיפגש, ניפגש. אני מוכן להיפגש עם כולם, אני מאמין בפגישות". דבריו של הנשיא האמריקאי באים על רקע מתיחות הולכת וגוברת בין שתי המדינות. בכיר איראני דחה היום את הזמנתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפסגה עם נשיא איראן חסן רוחאני. הבכיר, חמיד אבו טלאבי, יועצו של נשיא איראן, אמר כי מי שמאמין במשא ומתן עליו להתחרט על השפה התוקפנית נגד טהרן, לכבד את העם האיראני ולשוב להסכם הגרעין ממנו פרש.


רוחאני אמר היום כי פרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין "אינה חוקית" וציין כי הכדור נמצא "במגרש האירופי בכל הנוגע לקשרים עם טהרן". הנשיא האיראני התייחס למתיחות במפרץ הפרסי וטען כי מדינתו לא מעוניינת בעימות. "הרפובליקה האסלאמית לא מעוניינת במתיחות באזור ולא רוצה בדרכי המים הבינלאומיים, אך לא תוותר בקלות על זכותה לייצא נפט", נכתב באתר הרשמי של רוחאני.

דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס

מפקד משמרות המהפכה של איראן, עלי ג'עפרי, דחה אף הוא את הצעת הנשיא טראמפ לפגישה עם מנהיגי המשטר, ואמר כי טהרן "אינה קוריאה הצפונית", כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות האיראנית פארס. ג'עפרי כינה את טראמפ "פוליטיקאי חובבן", ואמר כי בכירים איראנים לעולם לא ייפגשו איתו או עם כל נשיא אמריקאי אחר.