ענקית הטכנולוגיה פייסבוק פרסמה כי נמצאו חשבונות מזויפים ברשת החברתית שהפיצו תוכן פוליטי בניסיון להשפיע על בחירות אמצע הכהונה בארצות הברית שייערכו בנובמבר. מגיש תוכנית הטכנולוגיה NEXT בקשת, דרור גלוברמן, סיפר הבוקר (רביעי) ב-103FM: "פייסבוק שימשה כפלטפורמה שאחרים יכלו לנצל כדי להשיג מטרות זדוניות, להשפיע על בחירות מבלי שאף אחד יצליח לשים לב ולזרוע סכסוך וליבוי יצרים בין חלקים בחברה. במקום שפייסבוק תשתוק היא רצה ל-FBI לספר להם על המידע שמצאה. הם רצו אליהם כשיש בידיהם שמונה דפי פייסבוק, 17 פרופילים, ושבעה חשבונות אינסטגרם. במספרים הללו זה לא נשמע כמו מתקפת אימים. היא חטפה כל כך הרבה אש בחלקה בהטיית הבחירות שבהם נבחר טראמפ. נשמע שהיא באמת לא לוקחת סיכון".

"אמנם עדיף להרוג את זה לפני שזה יוביל להורדה של 20% במנייה", הסביר גלוברמן, "אך דווקא העובדה שפייסבוק מנסה להיות יותר צדיקה מהאפיפיור היא זו שמדאיגה את המשקיעים. הם אלו שעשו כסף כשפייסבוק התנהגה ברשעות וציניות. צדיקות זה לא דבר שעושה הרבה כסף. אם פייסבוק לא רוצה לנצל יותר את נקודות החולשה שלנו, המשתמשים, כדי למכור לנו פרסומות אז אולי התרנגולת עומדת להטיל פחות ביצי זהב. מצד אחד אנחנו יודעים שמבחינת היקף המשתמשים היא כבר לא יכולה לגדול יותר מידי. כל אזרחי העולם המערבי כבר מחוברים. עם שניים וחצי מיליארד משתמשים נדרש להתרחב למאדים כדי למצוא אוכלוסייה חדשה. מצד שני לפי דבריה, היא רוצה לצמצם את עומק החדירה וההשפעה הפסיכולוגית עלינו ולכן אני מבין למה המשקיעים אולי אומרים לעצמם שהחגיגה כאן נגמרה".
 

גלוברמן ציין שאנחנו עוד לא יודעים בדיוק איזה שימוש פייסבוק עושה מנתונים באפליקציית וואטסאפ. "השיחה שם עדיין מוצפנת ואני לא חושב שניתן לפרוץ קולקטיבית למיליארד וחצי שיחות. אולי הם ישנו את זה. אם מסתכלים על כל המנועים, פייסבוק עדיין לא מנצלת את וואטסאפ לפרסומות כמו שהיא הייתה יכולה לו רצתה. השאלה היא איפה נמצאים החברים שלך, כעת הם בוואטסאפ. טלגרם הפכה לאחרונה קצת לטוויטר. המונופול של פייסבוק זה דבר שצריך להישבר, הרבה מאוד מדינות מתחילות לפעול כדי להוציא את הכוח העצום הזה מהידיים של מארק צוקרברג". 
עריכה: איתמר זיגלמן