שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה הערב (רביעי) לאסור על הכנסת דלק וגז דרך מעבר כרם שלום לרצועת עזה, החל ממחר ועד להודעה חדשה, זאת לאור הימשכות טרור בלוני התבערה והחיכוך על הגדר.



נטרול בלון נפץ שנחת במועצה אזורית שער הנגב

בתחילת החודש שעבר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על סגירת מעבר כרם שלום בעקבות טרור העפיפונים. יש לציין כי המעבר בין ישראל לרצועת עזה היה מקור החמצן העיקרי של תושבי הרצועה עד לאחרונה, כאשר מעבר רפיח נסגר לתנועת אנשים וסחורות.



ואולם, לפני כשבוע וחצי הוחלט להחזיר את מעבר כרם שלום ישוב לפעילות חלקית ולאפשר הכנסת דלק וגז לרצועה בנוסף למזון ותרופות, מה שכעת ישונה שוב. ממשרד הביטחון נמסר אז כי "החלטת השר נובעת מכך שחמאס לא עצר לחלוטין את פעולות הטרור, אלא מנסה לשמר רמה נמוכה של שיגורי בלוני תבערה וחיכוך על הגדר, שמאחוריה עומדים פעילי חמאס מוכרים".



לפני כיומיים הוזעקו חבלני משטרה לרחוב רינגלבלום בבאר שבע, בעקבות מציאת בלון תבערה ששוגר מרצועת עזה. כוחות משטרה שהגיעו לרחוב סגרו אותו והרחיקו סקרנים לטווח ביטחון. בתום טיפול חבלן המשטרה נפתח הרחוב לתנועה. 



בשבת  נחת בלון תבערה נחת במכללת ספיר, השוכנת סמוך לשדרות, באירוע שבו לא היו נפגעים. מעט מאוחר יותר החלו צוותי כיבוי לפעול גם בשריפה גדולה שפרצה סמוך לגבים, בסיוע של צה"ל ושני מטוסי כיבוי מטייסת אלעד. חוקר שריפות שהגיע למקום עוד בתחילת האירוע קבע חד משמעית כי גם השריפה הזו נגרמה מבלון תבערה.