בעקבות מצב הביטחוני בדרום הארץ החליט היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו להישאר בארץ בשבוע הבא, ועל כן ביטל את נסיעתו לקולומביה. הודעת נתניהו מגיעה לאחר החלטת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, להורות על איסור הכנסת גז ודלק לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. 



בתחילת החודש שעבר הודיע נתניהו על סגירת מעבר כרם שלום בעקבות טרור העפיפונים. יש לציין כי המעבר בין ישראל לרצועת עזה היה מקור החמצן העיקרי של תושבי הרצועה עד לאחרונה, כאשר מעבר רפיח נסגר לתנועת אנשים וסחורות. ואולם, לפני כשבוע וחצי הוחלט להחזיר את מעבר כרם שלום ישוב לפעילות חלקית ולאפשר הכנסת דלק וגז לרצועה בנוסף למזון ותרופות, מה שכעת ישונה שוב.



בתוך כך, הבוקר סייר ליברמן במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר בצפון הארץ, יחד עם מפקד ההגנה האווירית, תא"ל צביקה חיימוביץ' ובין השאר ביקר בסוללת היהלום (פטריוט) ובסוללת קלע דוד. ליברמן נפגש עם מפקדי וחיילי מערך ההגנה האווירית ובהם סרן אור נעמן, מפקדת סוללת הפטריוט, שהייתה אחראית ליירוטים המוצלחים בשבועות האחרונים.



במהלך הביקור הוא התייחס להחלטתו ולמצב בדרום: "אנחנו לא מתכוונים לשחק פינג פונג. הייתה בקשה מצרית ונענינו לבקשת מצרים. עשינו חצי צעד ואפשרנו להכניס גז ודלק, אבל הייתה התחייבות מצרית נוספת שלא יהיו שיגורים, לא עפיפונים, לא תבערה ולא חיכוך על הגדר. מכיוון שהדברים האלו נמשכים, החלטתי לסגור גם את אספקת הגז והדלק לרצועה ומה שאני משאיר זה רק מזון ותרופות. עד שלא ייפסק לגמרי כל הסיפור של העפיפונים, התבערה והחיכוך על הגדר, זה מה שיישאר".



"אני רק רוצה להדגיש", הוסיף השר, "שלגז אין שום אלטרנטיבה אחרת לרצועת עזה. ממעבר רפיח הם יכולים להכניס דלק, אך לא גז. גם לצערי הייצוא שלהם, בעיקר של טקסטיל וחקלאות, הוא רק דרך מעבר כרם שלום ולצערי גם זה סגור. אני מקווה שהציבור בעזה יפעיל לחץ על הנהגת החמאס ויבין שיש אלטרנטיבות הרבה יותר טובות מלקבל חשמל ארבע שעות ביממה. וגם בנושא של התעסוקה, הצמיחה, הם חייבים להפסיק לחלוטין כל אלימות ואם הם רוצים שיקום, אז שיקום תמורת פירוז".



בהתייחס למדיניות מול טרור העפיפונים, הוא הרחיב והבהיר: "אני חוזר ואומר: לנו יש מדיניות ברורה בנוגע לרצועת עזה, גם כל הנושא של השבויים ונעדרים בלי הסדר ברור. אי אפשר להתקדם שם. לגבי מפעילי העפיפונים, בגלל שהם משגרים אותם מתוך בתים מאוכלסים ושולחים בכוונה ילדים קטנים, גם ממרחקים של 3-4 ק"מ, שאתה לא רואה יותר חוליות שיגור, אז אנחנו עושים את השיקולים שלנו. בכל אופן צריך לפגוע באלו שמפעילים את אותם משגרי בלונים ולא בפיונים, לא במבצעים, אלא במשלחים. אנו נפעל בהתאם. בשבוע האחרון הם עברו למהלך מסודר ומתוכנן תחת הנחיה ברורה של ראשי חמאס לשגר את העפיפונים או הבלונים מתוך בתים מאוכלסים ומתוך דירות ובעיקר ע"י ילדים".