חברת דירוג האשראי S&P העלתה בסוף השבוע את דירוג האשראי של ישראל לרמה של AA מינוס - הדירוג הכי גבוה בהיסטוריה של ישראל. הבוקר (ראשון) אמר שר האוצר משה כחלון כי זהו אירוע דרמטי לכלכלה הישראלית. "יש פה הצהרה מאוד דרמטית שאומרת שמדינת ישראל אחרי 70 שנה נכנסת למועדון הכלכלות המובילות בעולם", אמר כחלון. "זה נותן לנו יתרון אדיר על מדינות אחרות בהשקעות, בייצוא. מקבלים כסף בזול ויכולים למכור אותו ביוקר".

שר האוצר נשאל הגם הוא מוכן לחלוק את הקרדיט להצלחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והחליט להתייחס דווקא לקודמיו בתפקיד: "הדוח הזה מדבר על הרבה מאוד שנים, אבל במיוחד על שלוש וחצי השנים האחרונות. אם הדירוג היה יורד, לפיד ושטייניץ היו קופצים להגיד שזה הם? כולם היו תולים אותי בכיכר העיר. שלוש וחצי שנים אני חוטף מעיתונאים. לקחתי קו, והובלתי אותו. קיבלתי סיוע מראש הממשלה. גם לפוליטיקאי מותר להיות מאושר בתוצאות שהוא מביא יום אחד בשנה".
על הפגנת הדרוזים שנערכה אתמול אמר כחלון, שבעבר הביע תמיכה בעתירה לבג"ץ נגד חוק הלאום של ח"כ אכרם חסון, כי האחרונים שהיתה כוונה לפגוע בהם הם בני העדה הדרוזית. התחושה שהם לא אזרחים סוג' ב' אינה נכונה".

לדברי שר האוצר, אין צורך לשנות את חוק הלאום, אלא את התחושה שלהם באמצעות בחוק האחר. ראש הממשלה נתן הצעה, שראשי העדה קיבלו אך לא היה להם רוב בפורום. לדעתי זהו פתח למשא ומתן".
היום יתכנס הקבינט המדיני ביטחוני, ושר האוצר, חבר הפורום, אמר כי הוא בספק אם התוכנית המצרית להפסקת האש עם חמאס תעלה לדיון: "הדיון נקבע לפני הרבה מאוד זמן ולא בעקבות הפעולות של מלאדנוב".
בתשובה לשאלה האם יתמוך במתווה שלא יכלול את החזרת השוביים והנעדרים הנמצאים בידי ארגון הטרור, אמר כחלון כי גם "אם תהיה עסקה - היא תהיה חייבת לכלול את החזרת הנעדרים שלנו".
"אני חושב ששקט בגבול הרצועה הוא אינטרס של ישראל צריך לעשות הכל כדי להחזיר את השקט", הוסיף השר. "הצבא מכביד את ידו מעת לעת. מי שסיבך את העניינים זו הרשות הפלסטינית. היא עצרה את המשמכורות ואת החשמל. היא זו שצריכה לפתור את הבעיה".