בקשת הסרק נדחתה על ידי בית המשפט: נגד הרשות הפלסטינית מתנהלת בבית המשפט המחוזי תביעת פיצויים כבר 18 שנה. את התביעה הגישו משפחותיהם של וואדים נורזי'ץ ויוסי אברהמי, שני חיילי מילואים של צה"ל שנרצחו באכזריות רבה במיוחד, בלינץ' ברמאללה בתחילת האינתיפאדה השניה. מדובר ב-17 תיקים שונים שאוחדו על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים ל"תיק דגל" אחד, במסגרתו התנהלו עד כה לא פחות מ-112 ישיבות והוגשו 1,111 מסמכים אך הסוף טרם נראה באופק.
בשל מורכבות התיק, החליט סגן נשיא בית המשפט המחוזי השופט משה דרורי לחלק את התיק ולעסוק בשלב הראשון בשאלה המורכבת האם לרשות הפלסטינית יש אחריות ללינץ', ורק לאחר מכן לנהל הליך משפטי על שאלת הנזק והפיצויים. התובעים הגישו את סיכומיהם על שאלת האחריות, והשופט דרורי ציפה לקבל גם את סיכומי הרשות הפלסטינית, אולם זו הגישה בקשות ארכה שונות וניסתה למשוך את ההליך עד קץ.

בקשת סרק

לאחרונה מתחה הרש"פ את החבל וביקשה פתאום להגיש ראיה חדשה. לפני כשלושה שבועות התנהל דיון בבית המשפט העליון על אחריותה של הרש"פ לפיגוע במלון פארק בנתניה לפני 16 שנה. עורכי הדין של הרשות הפלסטינית נברו בפרוטוקול ומצאו ציטוטים של השופטים שלטענתם מחזקים את טענות הרשות הפלסטינית וביקשו להביא את הפרוטוקול כראיה במשפט על הלינץ' ברמאללה.
עו"ד ניצנה דרשן לייטנר המייצגת את התובעים הגיבה לבקשה וטענה כי "עצם הבקשה היא מופרכת, מעידה על היסטריה ופאניקה האוחזת בנתבעים, ובכל מקרה כל משפטן יכול להבין כי אין בסיס משפטי לבקשה להגיש  כראייה פרוטוקול של בית משפט – כולל בית המשפט העליון -  בתיק אחר, פרוטוקול הכולל שאלות ותהיות שהפנו שופטי בית המשפט, בתיק ספציפי, במהלך דיון".

השופט דרורי אימץ את עמדת התובעים כי מדובר בבקשת סרק, וכתב כי הפרוטוקול אינו קשור כלל לתיק הרלוונטי ואינו יכול להוות ראיה לפי כל אמת מידה שהיא. דרורי קבע כי אין כל משמעות מחייבת להתבטאויות של שופטי העליון במהלך דיון, ודבריהם מחייבים אך ורק בהחלטות שנכתבות על ידם. דרורי הוסיף כי "דברים אלה ידועים הם ונחשבים כמפורסמים שאינם צריכים ראייה, ועל כן, קשה להבין מה חשבו באי כוח הנתבעים לפני שהגישו את בקשתם האמורה".

המטרה, כך מסתבר, נועדה להמשיך להתיש את משפחות קרבנות הלינץ'. השופט דרורי קבע כי כאשר ייתן פסק דין ישקול לחייב את הרשות הפלסטינית בהוצאות משפט גם על בקשת הסרק הזו.

השופט דרורי פסק בכמה תיקים מורכבים בהם נתבעה הרשות הפלסטינית. הוא חייב את הרשות הפלסטינית לפצות במיליונים ערבים אשר עונו על ידה ונכלאו בניגוד לחוק על רקע חשד הרשות הפלסטינית כי הללו משתפים פעולה עם ישראל. לאחרונה הוציא דרורי צו עיקול על ספינה שעשתה את דרכה לעזה כדי "לשבור את המצור הימי" של ישראל. דרורי קבע כי הספינה, אשר שוויה נאמד במיליון שקלים, צפויה לשרת את החמאס ולכן תעוקל ותועבר לטובת משפחת גביש אשר זכתה בתביעת פיצויים בסך 60 מיליון שקלים אך טרם הצליחה לגבות כלל את החוב.