בעקבות עליית ישראל בדירוג האשראי ל-AA, אמר היום (ראשון) שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר, בתכניתה של ענת דוידובב-103FM כי "אנו עדים לסוג של מהפכה". לדבריו, "בשלוש וחצי שנים האחרונות התוספות למשרדים האזרחיים בבריאות, ברווחה, בחינוך ובתשתיות הן חסרות תקדים. בכל אחד מהמשרדים נעו בין 5%-10% מכל אחד מהמשרדים בשנה, בנוסף לעדכון האוטומטי. קצבאות הנכים עלו, ניתן סיעוד, מס הכנסה שלילי, 'נטו משפחה' ותוכנית חיסכון לכל ילד אפשרו מתן של מיליארדים לציבור. כל התוספות הללו נתנו על בסיס צמצום פערים והקלה על הנטל של מעמד הביניים, מתן שירותים לאזרחים בתשתיות, בריאות, רווחה וחינוך ואף שמירה על מדיניות פיסקאלית".



כשנשאל אם יש מקום לפרוץ את התקציב עבור הנקודות שקיבלה ישראל, אמר: "כדי שהתחזית תישאר יציבה, אנחנו צריכים להמשיך לצמצם את החוב ולשמור על מדיניות פיסקאלית. עלינו להמשיך את המדיניות שמוביל שר האוצר ולהשקיע יותר בתשתיות האזרחיות".



 


כמו כן, הוא התייחס לנושא הדיור: "אנחנו רואים בשלוש השנים האחרונות סוג של מהפכה. המחירים הפסיקו לעלות ואפילו מעט ירדו בשנה האחרונה. זה לא אותן שנים בהן בכל שנה היינו צופים בעלייה של 14% אחוזים במחירים. בשלוש שנים האחרונות העלייה פחתה, ובשנה האחרונה אף נתקלנו בירידות במחירים. בתכנית 'מחיר למשתכן' הדיירים, בתוך שנתיים, מקבלים דירה במחיר שנמוך ב-30%".

מלבד זאת, הוא הגיב לכך שישראל היא המדינה השנייה בראש טבלת העוני: "אי השוויון, רמות העוני ופערי השכר מאוד גדולים, אך כל התוספות שניתנות לשכבות החלשות, מעודדות אותן לצאת לתעסוקה. בקדנציה הנוכחית שר האוצר יישם את דוח העוני של אלי אלאלוף ואנו נמצאים בתהליך. זה לא נפתר ביום אחד, אך אנחנו במגמת שיפור".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן