בצה"ל החליטו היום (שני) להדיח שני קצינים מיחידת "מגלן", זאת לאור שני אירועי הבטיחות החמורים שהתרחשה בה לאחרונה, בהם נפצעו שני לוחמים. ההחלטה התקבלה לאחר שבוצע תחקיר האירוע, בראשות מפקד עוצבת האש, תת-אלוף ירון פינקלמן, אשר קבע כי פציעת לוחם היחידה במהלך אימון קרב מגע נרגמה כתוצאה מהדגמה אשר בוצעה בעוצמה, וללא ציוד מגן, ועל כן נמצאה כלא מקצועית ופסולה. בתחקיר האירוע השני, בו נפצע לוחם לאחר שקפץ מהאמר עומד למערום שיחים, העלה כי הלוחם נפצע כתוצאה מהקפיצה בסיום אימון. מפקד האוגדה קבע כי מדובר בפעולה פסולה, לא מקצועית, לא ערכית, מסוכנת ושאין בה צורך. 



 בנוסף, החליט מפקד האוגדה להעיר פיקודית לסרן י׳, מפקד הפלוגה שתחתיו התרחשו שני האירועים. ממצאי התחקיר יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית, לשם קבלת החלטה בעניין פתיחה בחקירת מצ״ח.



לאחר האירוע הראשון נעצרו אימוני קרב המגע עד לביצוע השתלמות מקצועית ורענון הפקודות בקרב המפקדים והמדריכים המקצועיים. בנוסף, נקבעו מנגנוני אישור ופיקוח נוספים לאימוני קרב המגע בעוצבת הקומנדו.



לאור חומרת האירועים וממצאי התחקיר, בהמלצת מפקד עוצבת הקומנדו ולאחר שנועץ עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, החליט מפקד האוגדה על נקיטת צעדים פיקודיים וקבע כי סגן ג׳, מפקד הצוות של הלוחם שנפצע, יודח מתפקידו. זאת, לאחר שמצא כי הקצין פעל באופן שגוי במהלך האימון והתרשל בכך שלא פינה את הלוחם לאחר שנפצע.



לאחר התחקיר הנחה מפקד האוגדה מספר הנחיות מקצועיות, בהן עצירת האימונים בעוצבת הקומנדו, בדיקה של כלל תיקי התרגילים וביצוע השלמות מקצועיות של התחקיר. כמו כן, הנחה על ביצוע העמקות מקצועיות, בטיחותיות ונורמטיביות בקרב הלוחמים והמפקדים בכלל עוצבת הקומנדו. החזרה לאימונים תתבצע לאחר ביצוע כלל ההנחיות, כל זאת על מנת למנוע אירועים דומים. מלבד זאת, הוחלט על הדחה מתפקיד של סגן י׳, מפקד הצוות של הלוחם אשר נפצע, זאת בעקבות אחריותו הפיקודית, המקצועית והערכית.



במקביל, תחל עבודת צוות התחקור בראשות תת-אלוף איתי וירוב, לבחינה פיקודית של ההתנהלות הנורמטיבית ביחידה המדוברת ובכלל היחידות המיוחדות. בנוסף, צוות נוסף שימנה מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, יתחקר מקצועית את האירוע בו נפצע לוחם במהלך אימון קרב מגע.



בצה"ל אמרו כי "מפקדי היחידה והעוצבה מצויים בקשר עם משפחות הלוחמים שנפצעו באירועים. יחידת מגלן היא יחידה מקצועית, המובילה מאמצים מבצעיים מדי יום ולילה במשימות רבות בכלל גזרות הלחימה ואף זכתה בתעודת הצטיינות מאלוף פיקוד המרכז. צה״ל לוקח סיכון נוכח פני אויב במידה הנדרשת למילוי משימותיו המבצעיות. לא מקובל ולא מקצועי לסכן חיילים באימונים ובפעילויות שגרה שלא לצורך. צה״ל רואה בחומרה ובודק ברצינות רבה את שני האירועים המדוברים".