בצל מחאת בני העדה הדרוזית על רקע חוק הלאום, נערך היום (שלישי) במצודת זאב אירוע שהוגדר כ"כנס חיזוק ותמיכה בשר איוב קרא ובחוק הלאום". מאז החלה הסערה סביב החוק, הושמעה ביקורת רבה בעדה הדרוזית נגד השר קרא, וביתו אף הותקף באבנים. "לטובת אלה שלא רוצים שישראל תהיה מדינה יהודית, אני מציג להם מצב היפותטי", אמר השר מעל הפודיום למובילי המחאה, "אם ישראל לא הייתה קמה, דאעש היה טובח היום בדרוזים כמו בסוריה. לכן, חוק הלאום בא להבטיח מדינה יהודית, והמשמעות היא שאם יש יהודים יש דמוקרטיה. אין יהודים אין דמוקרטיה". 



מלבד חברי כנסת, מי שבא עוד לתמוך בעמדתו של קרא, התומך כאמור בחוק הלאום, הוא תת אלוף במילואים עימאד פארס, שאמר כי "באתי לכאן בנחישות ובחוזק לומר לשר איוב שיש לו הזדמנות להוביל מהלך שהעדה, שחלקים ממנה זרקו עליך אבנים, יהפכו את זה לוורדים ושושנים. אני מקווה שיהיה לנו כבוד הרבה יותר גדול כשיהיו תוצאות בשטח". 



כזכור, בשבת האחרונה התכנסו עשרות אלפי בני אדם בכיכר רבין במחאה על חוק הלאום. בכיכר הצטופפו המונים, דרוזים וצ'רקסים מכל רחבי הצפון ולצדם גם אזרחים מכל רחבי הארץ, כאשר רבים מהם הניפו זה לצד זה את דגלי ישראל ודגלי העדה הדרוזית. בסיום העצרת הושמע המנון התקווה.



חלבי, שהנחה את האירוע פתח ואמר: "אנו עושים היסטוריה למען השוויון במדינת ישראל, שוויון הוא ערך עליון", אחריו עלה לדבר השייח טריף ואמר: "ערב טוב לעם ישראל. אינני אדם פוליטי, אבל אהבתי לעם ישראל למדינה היא מוחלטת, מה שמנחה אותי זה טובת מדינתי וטובת עדתי כל חיינו היינו ביחד ומעולם לא ערערנו על זהותה היהודית של המדינה".



הפגנה בכיכר. צילום: אבשלום ששוני



"האמנו ביחס של כבוד ושוויון לכל אזרחיה, שנחיה ביחד בשוויון מלא עם כבוד לאזרחיה הלא יהודים ובראשם הדרוזים הנאמנים", המשיך השייח בדבריו, "אף אחד לא יכול ללמד אותנו מה זו הקרבה, בתי הקברות הצבאיים מלאים בחללים דרוזים, אך למרות הנאמנות הבלתי מסוייגת שלנו, המדינה לא רואה בנו שווים. ביום העצמאות הסכמתי להדליק משואה לכבוד השוויון והדו-קיום. מה עוד תבקשי מאיתנו מדינה?".



"חוק הלאום הוא כאב אמיתי ואכזבה עמוקה. בני העדה הדרוזית חשים שלוקחים מהם את הישראליות שלהם, אתם היהודים הרוב המוחלט כאן ועליכם להחליט על שוויון. תודה על התמיכה וההזדהות", סיים טריף את דבריו.