פקחים של משרד החקלאות פינו היום (רביעי) תשעה כלבים מכלביה באום אל פאחם, אשר סבלו מהזנחה קשה במקום. לטענת הפקחים, הכלבים הוחזקו בתנאים לא ראויים ובניגוד לחוק צער בעלי חיים, וכן סבלו מפרעושים, תולעים, ובעיות בריאותיות נוספות. בנוסף לכך, המתחם בו הוחזקו הכלבים התברר כדיר כבשים, שהוסב לכלבייה מאולתרת, ללא כניסות לאוויר. 



בעקבות זאת, חלק מהכלבים סבלו מפצעי כוויה קשה, פצעי נשיכה, זנב חתוך וכן רזון קיצוני. הפקחים ציינו עוד כי בסיבוב שנערך במקום לא נצפו במקום כלי מים או אוכל נקיים, והכלבים הואכלו באוכל ביתי. על כן, בשל חשש לבריאותם של הכלבים, הם הועברו על ידי משרד החקלאות ובפעילות משותפת עם המשטרה, למתקן מוגן לטיפול ושיקום. כמו כן, הבעלים של הכלבים עוכב לחקירה. 



שישה מהכלבים שפונו הינם מסוג "פיטבול", ומתוכם שני כלבים בוגרים וארבעה גורים. כמו כן, בין הכלבים היו שלושה כלבים מעורבים: גור מסוג "רוטווילר", "פוינטר", וכן כלב "זאב". 



סגנית הממונה על חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות, ד"ר נירית צפורי-ברקי סיפרה כי "בעל המקום הוסיף חטא על פשע, כאשר במהלך הביקורת ניסה להבריח את גורות ה'פיטבול' ללא הצלחה. בשל כך, החליט המשרד לפנות את כל תשעת הכלבים למתקן מוגן ובעל המקום נלקח לחקירה. המשרד ימשיך לעקוב אחרי המקום מקרוב".