ההדחה של עמוס חלפון מבית האח גדול, לא הפתיעה, ממש כמו ההדחה של מושיק בזמנו. אמנם עמוס זכה לצפות בסרטון שעשו עליו, אך לא זכה בזמן שהותו בבית לקבל זמן מסך ראוי על מנת שהצופים יכירו אותו יותר ויעדיפו להצביע עבורו. העדפתי עשרת מונים שמירב ישראל תודח, כי התככים והשקרים שהיא מפיצה והמגלומניה שהשתלטה עליה, פוגעים יותר ויותר בהנאת הצפייה.



הייתי מעדיפה להמשיך לצפות בעמוס נעים ההליכות, מאשר לשמוע את שפת הרחוב הפוגענית של מירב, או לראות אותה משחקת בדיירים והופכת אותם ב"עורמה" לחיילים שלה. "הוא כבר לא בצד שלי", היא רוטנת בכעס לדניאל כשהיא מדברת על אליאב, ואחרי שצעקה עליו שיסתום את הפה. וכי מי היא שתגידי לאנשים באיזה צד הם צריכים להיות ובמי לתמוך? המלכה קליאופטרה? "היא (אביבית) משפיעה עליו את מבינה?", ממשיכה מירב לשקר, ואני רצה לחפש דלי הקאה כי עולה בי הקבס.



 האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



אומר לזכותה של מירב שהיא בעלת כשרון נדיר, לדעת לבכות ללא דמעות. סימה עזבה, ובידיעה שמצפים ממנה שתגיב אמוציונאלית, מירב קוננה על הדחתה של סימה וניגבה עיניים יבשות תוך שהיא פולטת קולות יבבה מעושים ומאוסים. אבל אז, היא פלטה לאדל, החנפנית הלאומית: "אני הבאה בתור, את תראי". במילים אחרות, מירב לא "בכתה" על לכתה של סימה. היא ראתה בעזיבתה של סימה סימן לבאות וזה מה שבאמת הדאיג והעסיק אותה.



כאשר אדל סוף סוף מצאה תירוץ להתרחק מאביבית באופן רשמי כי האחרונה כביכול העליבה אותה, (מה שלא קרה מעולם), היא הודיעה על כך למירב, והתגובה הצפויה לא איחרה לבוא: "אבל שזה לא ייראה כאילו זה בא ממני, את שומעת"? עוד שקר מבית היוצר של מירב שלא מפסיקה לאחרונה לפמפם לאדל ברמיזות מאד ברורות לעמוד לצידה ולזנוח את החברות שלה עם אביבית. אדל בהיתממות: "מה פתאום? מה זה קשור אלייך?" - כמו להגיד לרופא שהרג את החולה בניתוח כושל, שזה לא קשור אליו.



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



והיו עוד כאלה שכעסו על אלי זרקה שהטיח באדל ומירב שהן צבועות. כן, האמת לפעמים כואבת אך היא צרופה וטהורה. ועוד אמת בלתי מעורערת דרך עיניו של אלי שרואות הכול: למירב יש טקטיקה ברורה. היא מתבכיינת ומשחקת על מצפונם של הדיירים כדי שינחמו וילטפו לה את האגו וירגישו מחויבים להישבע לה אמונים. להזכירכם שמירב שיחקה על מצפונם של הדיירים כבר בתחילת העונה, כאשר עמדה פעם ראשונה להדחה וקיטרה בטון שמזהיר את כולם, "מעצבן אותי שמחייכים לי בפנים, ואחר כך מעמידים אותי להדחה", ושאר החננות חסרות החוליות, מיהרו להתנצל ולהצטדק.



מירב דורשת נאמנות מנתיניה תחת הסיסמא: "אני היחידה שעומדת מאחורי האמת שלי" (איזו אמת? אפשר לחשוב שמצאה את התרופה לסרטן). עוד שקר מהמטבחון של מירב. כאילו שהיא לא יודעת שהמילה "נאמנות" לגמרי זניחה במשחק כמו "האח הגדול", שבו כל שבוע מעמידים להדחה אחד את השני.



אדל שניצלה הפעם מהדחה, כנראה תסיק מכך שהקהל אהב את הבגידה שלה באביבית, ואנחנו נמשיך לשמוע אותה מנסרת לנו במוח אפילו ביתר שאת ובקול שנשמע תמיד תוקפני ומאיים, שאוי למי שיפגע במירב, מחמל נפשה. אדל נפגעה מאביבית שתומכת באלי שהעליב את אדל. לרגע לא עלה בדעתה, שכאשר מירב תקפה את אביבית, היא לא תמכה באביבית כהוא זה. היא לא רק הכריזה אז שהיא לא מתערבת (מה שהיה מצופה שתעשה כחברה טובה של אביבית), היא גם רצה מיד להרגיע את מירב. אביבית, בניגוד אליה, מעולם לא העירה לה על כך.



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



ההתרפסות הבלתי פוסקת והכמעט משפילה של אדל בפני מירב, כבר מזמן עברה את גבול הטעם הטוב והפכה למגוחכת ופתטית. "אני בן אדם טוב" היא מעידה על עצמה, אחרי שזרקה את אביבית לכלבים, ואחרי האפיזודה האומללה שבה הניפה אצבע מאיימת ומזדקרת ישר לתוך פרצופו של עמוס שלא יעז להעלות על דל שפתיו את שמה הקדוש כי הרי היא המשרתת הראשית של מלכת הבית.



בינתיים אליאב משחק אותה טמבל, אבל מסתבר שהוא יודע היטיב מי בעדו ומי נגדו ולא קונה את ההתחסדות של מירב. הוא גם לא יסלח לה שהיא אמרה שעונה שלמה היא "סחבה" אותו על גבה. משפט מבזה ומשפיל, כאילו שאליאב לא יכול לעמוד בפני עצמו.



טוב יעשה האח שלא יודיע לדיירים שבוע מראש שיש הדחה כללית, כי אז הם נמנעים מעימותים ושומרים על שקט תעשייתי כדי לא לעצבן את הצופים, כפי שקרה מאז ההדחה של סימה והשעמום בבית שבר שיאים חדשים.