גורם מדיני אמר היום (חמישי) בעקבות סבב הלחימה ביממה אחרונה בדרום כי "חמאס ספג מכה קשה. ישראל תמשיך לפעול בעוצמה. רה"מ ושר הביטחון הנחו את צה"ל להיערך לכל אפשרות". צה"ל תקף יעדים ברצועת עזה בתגובה לירי שבוצע אל עבר באר שבע בהם בניין שלם, "מרכז התרבות מסחאל",  שקרס לאחר שהותקף בלמעלה מעשרה טילים על ידי חיל האוויר.


הבניין שהופצץ ברצועת עזה. קרדיט: הרשתות הערביות

על פי הדיווח, צה"ל הפעיל לראשונה נוהל "הקש בגג" ואף התקשר לתושבים מוקדם יותר כדי לפנות את המבנה. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על לפחות 18 פצועים באירוע. בנוסף דיווח על ארבעה הרוגים ועוד 40 נפגעים מתקיפות צה"ל ברצועה מאז אמש. בסביבות השעה שמונה ועשרה בערב נשמעה אזעקת צבע אדום בעוטף עזה, ככל הנראה בתגובה להפצצת הבניין. 


אלוף פיקוד דרום בשדרות. קרדיט: דוברות צה"ל
מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי קרב של צה"ל תקפו בניין בן 5 קומות, המשרת את כוחות ביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס, בשכונת רימאל בצפון רצועת עזה. המבנה שימש את חמאס לצרכים צבאיים. היחידה היא הזרוע המבצעת של ההנהגה המדינית של ארגון הטרור חמאס, אמונה ומנהלת את כל פעילות ביטחון הפנים ברצועה. חלק מאנשי היחידה לביטחון פנים פעילים גם בזרוע הצבאית של חמאס. במבנה משרדים המשמשים נושאי משרה בארגון". 
 
עוד נמסר כי "התקיפה בוצעה בהמשך לתקיפות הנרחבות שביצע צה"ל ובתגובה לירי של ארגון הטרור חמאס לעבר העיר באר-שבע מוקדם יותר היום. תקיפה זו הינה ביטוי ליכולת המודיעינית והמבצעית של צה"ל, שתעמיק ותתעצם ככל שיידרש. צה"ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל, ערוך ומוכן לתרחישים מורכבים, על פי מדרגות הולכות ועולות וככל שיידרש. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל.
 


הבניין שהופצץ בעזה. קרדיט: הרשתות הערביות


חמ"ל הפלגים הפלסטינים ובו חמאס והג'יהאד האסלאמי הודיע לאחר הפצצת המבנה כי לא הם שיגרו את הרקטה אל עבר באר שבע אלא ארגון סלפי סורר. על פי ההודעה הבניין שהופצץ נוהל על ידי אזרחים מצריים. כמו כן בחמאס האשימו את ישראל, כי הפצצת הבניין - מטרתה לפגוע במאמצי ההסדרה בין חמאס לישראל. דובר חמאס חאזם קאסם אמר כי "הפגזת מרכז תרבות היא התנהגות פרימיטיבית המתאימה לימי הביניים אז נלחמו בתרבות באמצעות אש ונשק. זהו ניסיון להרוס את המאמצים של המצרים לשפר את המצב ברצועת עזה, ומדגיש שהכיבוש הוא אויב לכל האומה".

בבית חולים סורוקה החליטו לאור המצב הביטחוני לפנות את הפגייה למרחב מוגן. ‏בהודעה שמסרה המועצה האזורית אשכול לתושביה נאמר כי "פעילות צה״ל ברצועה תימשך גם בשעות הקרובות. אנו מזכירים את ההנחיה להימצא בקרבת מרחבים מוגנים". הקבינט מתכנס בשעה זאת לדון במצב, לאחר שראש הממשלה ושר הביטחון קיימו הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון. מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך קיים הערב בשדרות הערכת מצב ביטחונית מיוחדת ויעמוד מקרוב אודות המוכנות של כוחות המשטרה לקראת הימים הקרובים.

הערכת המצב של ראש הממשלה ושר הביטחון. קרדיט: דוברות משרד הביטחון
 
פינוי הפגיה. קרדיט: דוברות סורוקה


הרצי הלוי, אלוף פיקוד דרום, אמר במהלך סיור בשדרות כי "אנחנו בהסלמה בעוטף עזה ביממה האחרונה, צה"ל תקף מטרות רבות, נזק גדול בהרבה מאוד מקומות לחמאס ברצועת עזה הנזק הזה יתברר בהמשך היום? הסיבה לדבר הזה - אנחנו לא נקבל בשום פנים ואופן ירי על אזרחי מדינת ישראל, טרור על הגדר שממשיך ופוגע כאן גם במציאות הביטחונית וגם בשקט הסתובבתי היום בעוטף, פגשתי גם חיילים וגם אזרחים חזקים מאוד, והנהגה שיודעת היטב לטפל באזרחים. אני בטוח שביחד עם הביטחון, נמשיך בטיפול טוב מאוד. אנחנו מסתכלים קדימה, יש כאן צד אחד של חמאס שממשיך לדרדר את המצב ברצועה. בצד שלנו, נמשיך לעשות, נמשיך לבנות, המוכנות של צה"ל גבוהה בידע, ביכולות, ואם חמאס לא יבחר לשנות את דרכו הנזק ברצועה יילך וייגבר".

בהצהרה המשותפת של יו״ר המחנה הציוני אבי גבאי ויו״ר האופוזיציה ציפי לבני בשדרות בבית שנפגע אמש מקסאם, אמרה לבני כי "ברור היום שהממשלה הזאת לא יכולה לספק ביטחון לתושבי הדרום. ברור היום שרק כוח צבאי לא עובד בלי רגל מדינית משלימה. דבר שאנחנו יודעים לעשות. מדיניות כוללת, לא עם חמאס אלא נגדו. ממשלת ישראל הנוכחית מעדיפה את מדינת חמאסטן כאן ליד תושבי הדרום. היא מחזקת את הקיצונים והדבר יגזור על הדרום חיים מסבב לסבב". 
 
גבאי אמר כי "אין קהילה יהודית בכל העולם שסובלת טרור מתמשך כמו תושבי העוטף. בשום מקום בעולם אין ילדים יהודים שמתרוצצים מבוהלים בגינות שעשועים. אסור לתת לזה להימשך. נתניהו וליברמן נותנים לחמאס לקבוע מתי מתחילים ומתי מסיימים סבבים. יש לנו צבא חזק ופוליטיקאים חלשים. פוליטיקאים שחיסלו את ההרתעה הישראלית. לא יודעים להרתיע ארגון טרור וגם לא יודעים לנהל משא ומתן. מי שהבטיח לחסל את הניה תוך 48 שעות, מאשר לארכי טרוריסט כמו  סלאח עארורי לעשות סיבוב דאווין בעזה. אין מה להתפלא ששעתיים אחרי שהוא יצא מעזה - החמאס יורה על שדרות. אני מתחייב. אנחנו ננתק את הפוליטיקה מהביטחון. נקבל החלטות ננהל משא ומתן. נפגע כשצריך ונשקם את ההרתעה הישראלית".
 
יו"ר מפלגת יש עתיד ח"כ יאיר לפיד ביקר היום בשדרות, חיזק את התושבים ואמר כי "אני נמצא כאן בשדרות אחרי סיור בעיר ומפגש עם ראש העיר אלון דווידי. תושבי העיר הזאת לא ישנו בלילה. לא ייתכן שילדי שדרות היו ערים בממ"דים ויחיא סינואוור ישן במיטתו. לא ייתכן שהחמאס יכתוב משוואה חדשה ולא ייתכן שהוא יורה את הירייה האחרונה".
 
לפיד הוסיף כי "בטווח הקצר, צהל צריך להיכנס בהם בכל הכוח. בלי להסס, בלי לחשוב, ובלי לדבר עכשיו על הסדרה. זה הזמן שמדינת ישראל מבהירה שאנחנו הגורם בעל העוצמה באזור. בטווח הבינוני אפשר לחזור ולדבר על הסדרה. מה שאנו רואים עכשיו זאת תוצאה של העובדה שארבע שנים בממשלה לא עשו דבר וחצי דבר מול עזה. נתניהו חוץ מלקרוא לעצמו 'מר ביטחון', לא הלך לפעולה של פירוז עזה מנשק תמורת שיקום, דבר שיכל למנוע בדיוק את מה שאנחנו רואים עכשיו".
 
לשאלות כתבים במקום ענה לפיד ואמר, כי "לממשלה הזאת אין מדיניות כבר 4 שנים. החמאס יודע שהממשלה הזאת עושה הכל כדי לא להיכנס לסבב נוסף. החמאס צריך לדעת שיש לנו גם את האפשרות של לצאת למבצע צבאי בעזה. יש לצה"ל ארגז כלים רחב הרבה יותר מאשר היה לו בצוק איתן והוא יכול להלום בחמאס חזק יותר גם בלי כניסה קרקעית. הממשלה בשלב זה לא עושה דבר, כפי שלא עשתה דבר במהלך 4 השנים האחרונות. יכולנו שלא להגיע למצב הזה. אני אחרי צוק איתן אמרתי לנתניהו: לך למהלך גדול, של פירוז עזה תמורת שיקום. אבל הוא לא עשה דבר 4 שנים מלבד להתעסק בפוליטיקה. את התוצאה אנחנו רואים היום".