אגף התנועה במשטרת ישראל הודיע הערב (חמישי) כי הוא החל לצייד את את שוטריו במצלמות סטילס מתקדמות ביותר, המסוגלות לתעד ממרחק רב נהגים העושים שימוש בטלפון הנייד תוך כדי נהיגה גם אם מדובר בנסיעה במהירות של 90 קמ"ש ויותר. במשטרה טענו כי איכות התמונה שמושגת באמצעות המצלמה היא "מדהימה, והנהגים מתועדים כשחזותם גלויה למדי והמכשיר הנייד מוצמד לאוזניהם".



במשטרה ציינו עוד כי "במסגרת המלחמה בקטל בתאונות הדרכים, משטרת ישראל פועלת כל העת באופן יצירתי תוך שימוש באמצעי תיעוד טכנולוגים במטרה להרתיע, וליצור שינוי בתרבות הנהיגה", והוסיפו כי במהלך התקופה האחרונה הוגברה פעילות האכיפה מצד אגף התנועה במשטרה, אלא, שעתה עושים השוטרים שימוש במצלמות סטילס מתקדמות המסוגלות לתעד ממרחק רב נהגים העושים שימוש בנייד תוך כדי נהיגה.



ניידת של משטרת התנועה בפעילות, ארכיון. באדיבות אור ירוק
ניידת של משטרת התנועה בפעילות, ארכיון. באדיבות אור ירוק



המצלמה הדגימה את יכולותיה ביום ברביעי האחרון, כאשר שוטרי אגף התנועה ביצעו פעילות ממוקדת נגד השימוש בטלפון נייד ועבירות היסח הדעת למיניהן על כביש 2 (כביש החוף) בין אזור נתניה למחלף אולגה. השוטרים שהתמקמו על הגשרים תיעדו עבירות באמצעות המצלמות ויצרו הרתעה בקרב הנהגים המסכנים את כלל משתמשי הדרך. גם כך כאמור במסגרת אותה פעילות נתפסו 13 נהגים העושים שימוש בנייד בזמן נהיגה כשהם בכביש מהיר, עם תיעוד העבירות.



הנהגים נתבקשו לעצור בצד הדרך מרחק של מאות מטרים ממיקום השוטר על אותו גשר שתיעד את העבירה וזו הוצגה בפני הנהגים בעת רישום הדו"ח. "פעילות יצירתית זו מהווה הרתעה ממשית שכן האכיפה מתבצעת באופן סמוי המאפשר לאתר נהגים המבצעים עבירות מסכנות חיים ובכך למעשה אנו פועלים לצמצום תאונות הדרכים והנפגעים בכבישים" ציינו במשטרה.