אתר אל מסדר הסורי, הנאמן למשטר בשאר אל אסד בדמשק מדווח הבוקר (שבת) כי מערכת ההגנה האווירית הסורית יירטה עצם מעופף בלתי מזוהה, ככל הנראה טיל, בשמי דמשק במהלך הלילה. על פי הדיווח, העצם ייורט ולא דווח על נזק או על נפגעים בתקרית, ולא ידוע בשלב זה מי שיגר את הטיל. 



כידוע, בסוריה מתחוללת זה שבע שנים מלחמת אזרחים עקובה מדם, בין השלטון בדמשק, לבין מורדים - חילונים מצבא סוריה החופשית וגורמים אסלאמיסטיים המשוייכים לארגונים כגון ג'בהת אל נוסרה, אל קאעידה ודאעש. במהלך שנות הלחימה תקפו המורדים את הבירה תוך שימוש בטילים, רחפנים וכטב"מים פעמים רבות, במקביל, גם ישראל תקפה מטרות של צבא איראן במדינה.



לפני כשבועיים, דיווחה כי "שני טילים ישראליים נפלו" בקרבת נמל התעופה של הבירה דמשק. לא נמסרו פרטים נוספים על האירוע. מישראל לא נמסרה עדיין תגובה רשמית על הדיווח הסורי. פי דיווח של האתר המזוהה עם המשטר הסורי, חיל האוויר הישראלי ירה שני טילים על מטוס מטען איראני שתכולתו נפרקה באותה עת בשדה התעופה. זמן קצר לאחר התקיפה, כוחות התומכים במשטר בגולן הסורי דיווחו כי פיצוץ רב עוצמה ארע באיזור. לטענתם, הפיצוץ ארע כתוצאה מירי נ"מ סורי שגרם ליירוטו של "מל"ט ישראלי" בצפון קוניטרה. כמו כן, המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי היעד לתקיפה היה מחסן נשק של חיזבאללה.