משרד הבריאות בודק מספר של מקרים שנדבקו ככל הנראה במחלת לפטוספירוזיס (עכברת), כאשר מקור המחלה הוא ככל הנראה במקור מים ברמת הגולן. המשרד החל בבדיקה, לאחר שבית החולים זיו הודיע על חשד למחלה, אצל אצל צעיר בשנות העשרים לחייו, שהגיע היום (ראשון) עצמאית לחדר המיון במרכז הרפואי. הדבר מגיע בהמשך לשמועות על אנשים שחשו ברע לאחר רחצה ברמת הגולן.

ביום חמישי האחרון, הוא רחץ באחד ממקורות המים בגולן והחל לסבול מסימפטומים שונים, כאשר נערכות בדיקות דם בכדי לבדוק האם חלה במחלה זו. הוא הגיע לבדיקה בחדר המיון בבית החולים זיו בצפת כבר באותו היום, אך החליט עצמאית לחתום על טופסי שחרור, מאחר וחש בטוב. 
ד"ר שמעון אדלשטיין, יועץ לבקרת זיהומים ומחלות זיהומיות במרכז הרפואי זיו בצפת, הסביר כי "הלפטוספירוזיס, עכברת, היא מחלה זיהומית חיידקית הנגרמת על ידי חיידקים פתוגניים סלילוניים, המפושטת בכל העולם, הנגרמת מהפרשת החיידק דרך דרכי השתן של חיה, בעיקר עכברים, חולדות וכדומה". הוא הוסיף: "מדובר במחלה זואונוטית, המועברת לאנשים ובעלי חיים אחרים כמו כלבים ופרות באמצעות הפרשות למקורות מים הדלקת מתקיימת בכליה של החיה הנגועה, כאשר החיה עצמה אינה חולה אלא רק נושאת את המחלה. אדם או חיה, הנחשפים למקורות מים נגועים על ידי הפרשות החיה הנגועה, באמצעות פצעים חשופים, שטיפת עיניים, או בליעת המים וכדומה - עלולים להידבק במחלה". הוא ציין כי "הסימפטומים אצל האדם בם כאבי ראש, חום, כאבי שרירים, בעיות במערכת העיכול ובהמשך עלולה להוביל לאי ספיקת כליות, דלקת קרום המוח ועד תמותה, במידה ולא מטפלים במחלה".

הוא ציין: "הזמן הדרוש לשם הופעת הסימנים הקליניים בבני אדם מרגע ההדבקה, נע בממוצע בין שלושה לעשרה ימים. עכברת מתאפיינת בקשת רחבה של סימנים שנעים מהיעדר מוחלט עד לתסמינים המעידים על מחלה חמורה. בבני אדם מופיעה המחלה לרוב בשני שלבים. בשלב הראשון, מדובר בסימפטומים של מחלה הדומה לשפעת - חום, התקררות, כאבי ראש, כאבי שרירים, כאבי בטן, דלקת עיניים, הקאות, שיעול וכד'. השלב השני הוא עלייה שניה ומחודשת בחום הגוף, מלווה באותם סימנים אך עלול לגרום לפגיעה קשה בכבד, דלקת קרום המוח ואף מוות".
ד"ר אדלשטיין הסביר כי "הטיפול בשלבים הראשונים של המחלה די פשו וכולל אנטיביוטיקה באמצעות כדורים או דרך הוריד". הוא הדגיש כי בכל מקרה, על כל אדם שמגלה סימפטומים אלו להגיע מידית לחדר המיון בבית החולים ולא להמתין, מאחר והאבחון אורך זמן, והשאיפה היא כי הטיפול יינתן מוקדם ככל האפשר לזמן גילוי המחלה".
משרד הבריאות, שפועל בשיתוף רשות הטבע והגנים והרשיות המקומיות, בודק בימים אלה ויעדכן לדבריו כשיתקבלו תוצאות מעבדה מדוייקות. המשרד מוסר כי "בכל מקרה יש לפעול בהתאם לשילוט במסלולי טיולים ברמת הגולן, ומומלץ שלא להיכנס למקווי מים עומדים".