האם נמצא שימוש נוסף לאייפון? מתברר שכן. לפני כחצי שנה הציעה חברת אפל יישום חדש לאייפון - חלופה לדרכון, כך דווח אתמול בתקשורת העולמית.


החברה הגישה בקשה למשרד הפטנטים האמריקאי, ובו ביקשה למעשה לרשום מכשיר המייבא את המידע ומעבד אותו בצורה מאובטחת ממקורות שונים.



לאחר שהלקוח ירכוש את המכשיר, הוא יוכל להגיש בקשה מסודרת לרשויות השונות ולקבל את המידע ישירות לתוך ההתקן המדובר. המכשיר יוכל לאמת את זהותו של המכשיר בעזרת ססמה או אמצעי אבטחה ביומטרי כגון טביעת אצבע וזיהוי פנים. אם המכשיר יזהה את האדם, הוא יציג בפניו את המידע.



ענקית הטכנולוגיה ציינה במסמכים שהציגה בפני משרד הפטנטים כי השימוש בדרכונים ביומטריים הולך וגובר בשנים האחרונות. הדרכונים הללו כוללים שבב המכיל פרטים על בעליו של הדרכון, בהם שמו ותאריך הלידה שלו. אפל הציעה שהמערכת המדוברת תוכל למסור מספרי דרכון או נתונים אחרים כדי לבצע אימות זהות.



חשוב להדגיש כי בעוד בחלק מהמקרים רושמים פטנט על טכנולוגיה שעדיין אינה קיימת, במקרה הזה הטכנולוגיה הנדרשת מצויה ברשותה של אפל. החברה מציעה תקשורת NFC - מערכת אבטחה מוצפנת המכילה טביעות אצבע וזיהוי פנים. מערכת כזו יכולה לשמש חברות פרטיות לאימות זהות העובדים, אך החקיקה מהווה מכשול לשימוש במערכת לדרכונים. אפל הגישה מספר רב של בקשות פטנטים בשנים האחרונות, אך אין זה אומר שהם אכן ייצאו לפועל וישתלבו במכשירים.