הכנסייה הקתולית בארצות הברית שוב תחת מתקפה בגלל התעללות מינית של כמרים בילדים. דוח של חבר משובעים גדול שפורסם היום (שלישי) קובע כי מאות כמרים ביצעו עבירות מין במעל 1000 קורבנות במשך 70 שנים.



מדובר בחשיפה הגדולה ביותר עד היום של מקרי התעללות מינית בכנסייה הקתולית האמריקאית, שנעשתה על ידי גורם ממשלתי. היא עסקה בשש משמונה הבישופויות במדינה, כשהשתיים האחרות - פילדלפיה ואלטונה-ג'ונסטאון נחקרו בעבר. החקירה נערכה במשך שנתיים וחבר המושבעים שמע עדויות של קורבנות ושל בישופים שבתחום אחריותם אירעו העבירות. שניים מהם ניסו לבלום את חבר המשובעים, אולם נסוגו מכך. 

למרות הדוח המקיף, ספק אם יוגשו כתבי אישום נגד מי מהמעורבים, זאת משום שבית הנסחרים של פנסילבניה מסרב לבטל את חוק ההתיישנות שמונע ממבוגרים שנפגעו בעבר להגיש תביעות אזרחיות נגד הכנסייה אחרי שמלאו להם 30. לרבים מהקורבנות לקח זמן רב לאזור את האומץ לדבר על מה שעברו. 
 
הכנסייה הקתולית פעלה רבות על מנת שהחוק לא ישונה, כשאת המאמצים הוביל הבישוף של הריסבורג, רונלד גיינר, נשיא הוועידה הקתולית של פנסילבניה, שגם המחוז שלו מופיע בדוח. עם זאת, שורדי ההתעללות ופעילים למענם אומרים כי בספטמבר הם יחלו בקמפיין חדש שילחץ על המחוקקים להסיר את התנגדותם.