לאחר בהלה בת כמה ימים, שנגרמה בשל הפרסומים על חשד להידבקויות המוניות במחלת לפטוספירוזיס (עכברת) בקרב מטיילים שבאו במגע עם מקורות מים טבעיים בגולן, אתמול חלה ירידה חדה במספר הפונים לטיפול. בימים האחרונים נרשמו כ־30 ביקורים של מטיילים בחדרי המיון ברחבי הארץ, בצפון בעיקר, בחשד כי נדבקו במחלה, ואילו אתמול הגיעו להיבדק רק שניים.
השניים, בן 33 ממרכז הארץ שטייל בנחלי הגולן במהלך השבועיים האחרונים ובת 23 מיישוב קהילתי בגליל העליון שבילתה בנחל בגולן, הגיעו באופן עצמאי לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת, שם נמצאים מרבית הנבדקים. אין ביניהם כל קשר משפחתי, מצבם טוב והם טופלו בחדר המיון. דגימות דם נלקחו משניהם ונשלחו למעבדת מומחים במרכז הארץ.
 
בתוך כך, משרד הבריאות פרסם אמש כי לפחות 12 מהנבדקים בבדיקות המעבדה שנלקחו עד כה מכ־30 הפונים קיבלו תשובה חיובית בנוגע למחלת העכברת. עוד מסר המשרד כי הוא פועל להתחקות אחר מקור המחלה, אולם ההשערה היא שכל הנראה היא הועברה מעדרי בקר שהיו באזור.

כמ כן, משרד הבריאות שב וקרא אתמול לציבור להקפיד לקרוא את הנחיותיו כפי שפורסמו עד כה: סימני המחלה האופייניים דומים למחלת השפעת - חום, כאבי ראש, כאבי שרירים. עם זאת בחלק מהחולים תיתכן פגיעה בתפקודי כבד וכליות. חולים שטבלו במימי הנחלים זאכי, יהודייה, משושים וזוויתן החל מתחילת יולי, וחום גופם עלה ליותר מ־38 מעלות בתקופה הקצרה משלושה שבועות מאז הטבילה, מתבקשים לפנות לרופא המשפחה. מי שטבל באחד או יותר מהנחלים ואינו סובל ממחלת חום או סימני מחלה אחרים - אינו צריך לפעול. משרד הבריאות מזהיר שלא לטבול בנחלים זאכי, יהודיה, משושים זוויתן עד להודעה חדשה.
הלפטוספירוזיס היא מחלה זיהומית חיידקית הנגרמת מהפרשת החיידק דרך דרכי השתן של חיה, בעיקר עכברים וחולדות. אדם או חיה הנחשפים למקורות מים נגועים על ידי הפרשות החיה הנגועה באמצעות פצעים חשופים, שטיפת עיניים או בליעת המים וכדומה - עלולים להידבק במחלה.
הסימפטומים הרווחים הם כאבי ראש, חום, כאבי שרירים, בעיות במערכת העיכול ובהמשך, אם המחלה אינה מטופלת - אי ספיקת כליות, דלקת קרום המוח ואף תמותה. פרק הזמן שחולף מרגע ההדבקה של האדם ועד להופעת הסימנים הקליניים הוא בין שלושה לעשרה ימים בממוצע.