איומיה של היועצת לשעבר אומרוסה מאניגולט-ניומן ממשיכים להסעיר את ארצות הברית. אמש מסרה דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס, כי היא לא יכולה להתחייב לכך שהקלטה בה נשמע הנשיא טראמפ משתמש במילה "כושי", איננה קיימת. הצהרתה של סנדרס הגיעה לאחר הבטחתה של אומרוסה כי יש בידיה הקלטה כזו, המוכיחה כי טראמפ הינו גזען. אמש, התייחס טראמפ לאומרוסה בציוץ בטוויטר שלו כ"הכלב הזה".  



בציוץ כתב טראמפ: "כשאתה נותן הזדמנות לאישה מטורפת ומסכנה, ואתה נותן לה עבודה בבית הלבן, אני מניח שזה פשוט לא עבד. עבודה טובה של קלי, שפיטר במהירות את הכלב הזה". 


כאשר נשאלה דוברת הבית הלבן סנדרס, במסיבת עיתונאים, האם היא יכולה להגיד שההקלטה אינה קיימת, ענתה: "אני לא יכולה להבטיח כלום, אני יכולה להגיד שהנשיא מטפל בבעיה הזו באופן ישיר, אבל אני לא יכולה להגיד, כי אני לא שמעתי את זה". טראמפ, מנגד, פרסם בציוץ נוסף כי הוא מעולם לא השתמש ב"מילה כל כך נוראית ומגעילה".  

כזכור, אומרוסה הייתה יועצת בכירה בבית הלבן ופוטרה בדצמבר האחרון. לאחר שפוטרה, טענה כי טראמפ הוא הסיבה לפיטוריה היא על רקע גזעני בלבד. אמש אף יצא לאור בארצות הברית ספרה של אומרוסה, "מעורערת", החושף לטענתה שחיתות רבה בוושינגטון. עד כה אומרוסה פרסמה שתי הקלטות הקשורות לפיטוריה מהבית הלבן. 
 
"אני חושבת שהוא צריך לפחד מכך שייחשף כקוף הגזעני והשובניסט שהוא", אמרה אומרוסה בראיון. על כך שטראמפ כינה אותה "כלב" ענתה: "זה רק מראה שאם הוא מוכן להגיד דבר כזה בציבור, מה עוד הוא יכול להגיד עליי באופן פרטי? אין לו שום כבוד לנשים, ושום כבוד לאפריקאים-אמריקאים". 

אומרוסה מאניגולט-ניומן . צילום: רויטרס