נעה חייט בת ה-20 מחיפה, היא רוכבת האופניים שנהרגה הערב (רביעי) מפגיעת רכב בעת שנסעה ברחוב פרויד פינת ראול ולנברג בעיר. מחקירה ראשונית של המשטרה עלה, כי נהגת הרכב הפוגע מסוג טויוטה יאריס, פנתה שמאלה מפרויד לשכונת רמת אשכול. בוחני תנועה בודקים אם הנהגת, כבת 33, שנפגעה באורח קל מרסיסים, נתנה זכות קדימה.


חייט הייתה ספורטאית מצטיינת בריצות, ובטריאתלון (הכולל ריצה, שחיה ורכיבה על אופניים) מאז היותה ילדה. לפני כשלושה חודשים היא אף זכתה באליפות הריצה במדרגות בחיפה. האליפות המתקיימת מידי שנה כוללת ריצה על כאלף מדרגות מהעיר התחתית למרכז הכרמל. במהלך השנים היא זכתה בשורת אליפויות והישגים בתחרויות ריצה וטריאתלון ואף הדריכה במועדון האתלטיקה של מכבי חיפה, במסגרתו פעלה.
 
בריאיון שהעניקה לאתר "חי פה" לאחר זכייתה הרביעית במירוץ המדרגות בעיר במאי האחרון, אמרה חייט: "מזג האוויר השרבי הקשה על המירוץ, אבל אלה היו תנאים שכבר פגשתי בעבר, כך שזה לא היה נורא. השנה זו הייתה הפעם הרביעית שלי במירוץ המדרגות בחיפה".  
 
עוד הוסיפה בריאיון: "השתתפתי גם שלוש פעמים במירוץ המדרגות של עזריאלי. השאיפות שלי בתחום הריצה הן בראש ובראשונה לשפר את היכולות ואת הביצועים ברמה הארצית. אם הכל יעבוד כשורה, אז המטרה תהיה קביעת קריטריונים והשתתפות בתחרויות בין לאומיות".