שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, אמר בראיון ששודר הערב (חמישי) בחברת החדשות כי רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו ראיינה מועמדים לתפקיד המזכיר הצבאי של בעלה. לדברי יעלון, כשהוא והרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט שלחו לראש הממשלה בנימין נתניהו מועמדים לתפקיד מזכירו הצבאי, נודע להם כי אשתו מתערבת בתהליך המיון.

"אני בשלב מסוים מגלה שיש פה מעורבות בהחלטות על שיבוצים", אמר יעלון. "כי כשצריך לקבוע מזכיר צבאי שולחים לריאיון אצל ראש הממשלה. מגיע אלי הרמטכ"ל אחרי אותו יום שישי, נזעק, ואומר: 'שמע, זה לא היה ראיון עם ראש הממשלה, זה היה ריאיון עם רעייתו'. זה אחד הדברים שמקפיצים אותי. זה לא צריך להיות כך, אבל אלה העובדות". ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "לא היה ולא נברא. הראיונות היחידים שהיו, היו עם ראש הממשלה עצמו". 
 
בקטע מהראיון ששודר אתמול, יעלון אמר כי נתניהו היה מעוניין למנות את האלוף יאיר גולן לרמטכ"ל והעדיף אותו על חשבון גדי איזנקוט. הוא טען כי ראש הממשלה חשב שגולן יהיה נאמן לו אישית במידה וימנה אותו. "כשאני רוצה למנות את גדי איזנקוט לרמטכ"ל לוקח כמה חודשים עד שנתניהו אישר להביא את זה לממשלה", אמר יעלון, "ואת מי הוא רוצה? את יאיר גולן". 
 
משה יעלון. צילום: אריאל בשור
משה יעלון. צילום: אריאל בשור
 
הרמטכ"ל  לשעבר ציין בנוסף כי היה מעוניין למנות את איזנקוט, אך נתניהו עיכב זאת במספר חודשים מאחר והיה מעוניין בגולן. "לא בוחרים אנשים על פי כרטיס עבודה ויכולות, אלא על פי ציפייה לנאמנות אישית. אני בטוח שיאיר גולן לא היה נאמן אישית לו. אבל נתניהו חשב שזה יהיה מינוי מפתיע, אז הוא יהיה חייב לו". 

גדי איזנקוט. צילום: דובר צה"ל
גדי איזנקוט. צילום: דובר צה"ל