אירוע דריסה בשומרון: אישה בת 40 נהרגה הערב (חמישי) לאחר שנפגעה מרכב, כאשר ככל הנראה מדובר במונית פלסטינית, בצומת חוות גלעד. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע העניקו לה טיפול ראשוני, אך נאלצו בהמשך לקבוע את מותה. במקביל, נהג הרכב הפוגע, בן 60, נמלט ממקום האירוע, ככל הנראה לאזור צומת ג'ת, ולאחר מכן כוחות משטרה רבים ממחוז שי הגיעו למקום.



צומת ג'ית סמוך למקום הפיגוע צילום: נדב גולדשטיין /TPS

בהמשך הוא הסגיר את עצמו לידי המשטרה הפלסטינית וטען כי מדובר בתאונה. לדבריו, הוא נמלט מהמקום מחשש שהמתנחלים או החיילים יפגעו בו, לאחר שיחשבו שהתכוון לפגוע באישה. במערכת הביטחון בודקים האם מדובר בתאונת פגע וברח או בפיגוע דריסה.



צילום: הלל מאיר, TPS



עדת ראייה לדריסה סיפרה כי ההרוגה "חצתה את הכביש, הגיעה לצד השני, ופתאום הגיע רכב ערבי במהירות מטורפת, דרס אותה והמשיך לנסוע".



יהודה הס, ראש סניף איחוד הצלה בשומרון, דיווח מהזירה כי "החובשים שהיו בסמיכות למקום התחילו בפעולות החייאה על צעירה שסבלה מפגיעת ראש קשה. למרבה הצער בתום מאמצי החייאה נאלצו את מותה בזירה. עקב אופי האירוע הציר נחסם לתנועה".



חובש בכיר על אופנוע מד"א, דותן מעצרי, ופרמדיק מד"א, בועז מלכה, סיפרו: "כשהגענו למקום הבחנו בצומת המוארת בכביש 60 סמוך לחוות גלעד, באישה בשנות ה-40 ששכבה בתעלה בצד הדרך, היא הייתה מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה וסבלה מפגיעה רב מערכתית. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו בדיקות רפואיות, מצבה היה קריטי ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה".



צילום:מאור לביא/TPS



אזור האירוע. צילום: נדב גולדשטיין/TPS
אזור האירוע. צילום: נדב גולדשטיין/TPS



ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר כי מדובר ב"אירוע קשה ביותר. כל הכיוונים נבדקים. אנחנו תושבי השומרון נמשיך להיות חזקים. ולקדש את החיים".



אתמול הותר לפרסום כי המשטרה סיכלה פיגוע דקירה בירושלים. בשמונה באוגוסט שוטרים שהיו בפעילות מבצעית בעיר העתיקה בירושלים, הבחינו באדם שהעלה את רמת חשדם ועיכבו אותו לבדיקה, במהלכה התברר כי מדובר בתושב חברון כבן 26, וברשותו נתפסו סכין ותרסיס גז מדמיע.



החשוד נעצר מיד ע"י השוטרים ונלקח לתחנת המשטרה, בתחקור ראשוני טען כי נכנס לישראל על מנת להתפלל. חוקרי המשטרה שחשדו כי החשוד מסתיר דבר מה נוסף, העלו ספקות באשר לכוונותיו והוחלט בפיקוד המחוז להעביר את תיק החקירה ליחידה המרכזית.