מעבר ארז נסגר חלקית לאחר המחאות שהיו סמוך לגדר רצועת עזה ביום שישי האחרון. ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר האלוף (במיל') יעקב עמידרור התייחס היום (ראשון)  בתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM לרגיעה. "איננו עומדים בפני הסדרה. אם אני מבין נכון מהדברים שפורסמו אנחנו לקראת הפסקת אש כפי שהייתה אחרי צוק איתן עם הרחבת אזור הדייג", אמר עמידרור. "מעבר לכך אין שום שינוי. אם זה יעבוד ויתפתח יתחילו לפעול לקראת הסדרה. זו לא הודנא אלא הסכמה דרך מצרים והאו"ם על פתיחת המעברים תמורת שקט. לא נתנו שום דבר ולא קיבלנו שום דבר מעבר למה שהוסכם אחרי צוק איתן בשנת 2014".
 
ראש המל"ל לשעבר אמר כי ישראל צריכה להתמקד בחזית הצפונית מול איראן וחיזבאללה, ולא לצאת למבצע ברצועת עזה. "למדינת ישראל יש אתגר בטחוני אדיר מול מכונת הלחימה האיראנית בסוריה. ישראל כל הזמן צריכה לשאול את עצמה אם כל פעולה ביטחונית שהיא עושה פוגעת לה בחופש הפעולה בסוריה", אמר עמידרור. "אני חושב שצריך למקד את כל המאמצים בסוריה ולדחות כל דבר עד אחרי שנצליח לטפל בבעיה האיראנית על הגבול".

"לא בטוח שנצליח, אני לא יודע כמה זמן זה ייקח וזה עלול להוביל למלחמה קשה בינינו לבין חיזבאללה ולכן עלינו לדחות כל דבר כדי להתמקד בעיקר. בעניין הזה לא מעניין אותי אבו מאזן אלא מעניינת אותי מדינת ישראל", הוסיף. כשנשאל אם ישראל מסוגלת להתמודד בשתי חזיתות במקביל, הבהיר: "אנחנו יכולים כי צה"ל חזק אך במקרה כזה נאלץ לחלק את המאמצים בין שתי הזירות, דבר שיפגע באיכות שתי הפעולות".



"אחרי שנכנסנו ליהודה ושומרון לקח 4 שנים להוריד את מספר הפיגועים בארץ, בשיא היו 120 הרוגים בחודש", אמר האלוף במיל'. "אם נחליט לכבוש את עזה יהיה לנו מספר הרוגים גדול עד שנגיע לכיבוש הרצועה באופן מלא וייקח לנו עוד 4 שנים לנקות את הרצועה לחלוטין עד שתהיה כמו ביהודה ושומרון. הרשות כבר הודיעה שלא תהיה מוכנה לשלוט ברצועה ולכן בעזה אין אלטרנטיבה אחרת לעת עתה מלבד השליטה שלנו. לדעתי המחיר לא שווה את זה".

מחבלי חיזבאללה. צילום: רויטרס
מחבלי חיזבאללה. צילום: רויטרס